Alla inlägg under november 2008

Av minea - 30 november 2008 09:17

I morse låg jag och vred mig och vände mig och gnydde och mamma försökte rapa mig och trösta mig. Pappa tog över ett tag och gick och vankade med mig. Så kom han på att det kanske var dags för kissblöjebyte... då upptäcker han att jag bajsat i stora, STORA lass. Ha ha, det var så länge sedan att de glömt bort att det kan hända.

Av minea - 29 november 2008 19:15

Det är konstigt det där med de vuxnas principer. Nu när man är liten då uppmuntrar de att man rapar och har sig. När man pruttar skrattar de bara och ingen säger någonting om att man dreglar och spottar.

Nu har jag upptäckt hur bra det är med napp. Jag har fått in rätta knycket och gillar verkligen denna, för mig, nyhet. Tidigare blev det bara lite korttidssnuttande för att göra de andra nöjda men nu kan jag tänka mig att använda nappen mest hela tiden. Men så har vi det där konstiga med föräldrar.. först tillvänjer de mig med napp och så vet jag att en vacker dag så kommer de att säga att nu måste jag sluta med den. Vuxna är schitzofrena varelser, det har jag förstått.


Av minea - 29 november 2008 18:42

 

I tre dagar varade vintern. I dag och i går är det vår. Plötsligt blev det plus åtta grader ute. Jag förstår inte att folk klagar över att vintrarna i Sverige är så långa, gråa och trista.

Drottninggatan och Gamla stan fick njuta av mitt celibra, ärorika besök idag. Men inget statsbesök som inte har något omak med sig. Pappa och jag skulle hämta bilen medan mamma skulle kolla in stånden på Sergels torg. Hon gillar ju sånt hon. Sedan skulle vi träffas vid det största praktståndet av alla, tandpetaren, men plötsligt fungerade inte pappas telefon längre och det blev lite oklart om mötesplatsen och så tog det en hel timme för virrpannorna att lokalisera sitt respektive yrväder. Om jag inte hade sovit så hade jag hållit bättre reda på dem men de måste ju också lära sig som alla andra...

Vi fick mycket gjort idag och nu är nästan alla julklappar och kulklappar inköpta, för i år. Inte illa pinkat för en trämorsa. Mamma och pappa har handlat en hel del till mig idag, mitt framför mina ögon. Lite diskretion tack! Julklappar ska vara en överaskning ju.

Även idag sov jag i nästan fyra timmar. Favorit i repris. Nu börjar mamma fatta hur andra mammor kan hinna med så mycket, städ, bak, matlagning, shopping mm. Hon hoppas på att detta är någonting jag tänkte fortsätta med men jag får väl se vad jag känner för...

Av minea - 28 november 2008 18:34

 

Sa ju att jag är lååång. Fast här har mamma nog trixat lite. Men jag har nästan växt ur skötbordet redan. Snart hänger jag med knävecken utanför och mjukliften som skulle användas tills man väger 13 kilo börjar bli för kort. Iallafall om man ska rymma filt och åkpåse. Så har vi babysittern, även där sticker benen ut, långt utanför, om jag inte ska sitta för långt upp men då blir det ju inte så skönt. Jag brås nog på kusin Mariella som redan är 1.80 och hon är bara fjorton år. Mariella passar verkligen i det och mamma tycker att det är jätte snyggt. Så man får ju hoppas att jag ärvt passandet åxå.

Av minea - 28 november 2008 16:20

                                                  

Under dagens julklappsjakt, i Solna centrum, tillsammans med mamma, Malin och Noelle, så låg jag i koma. Somnade redan på vägen dit, sov sedan under hela shoppingrundan, lunchen och bussturen hem igen. Först efter fyra timmar vaknade jag till en chockerad mamma som inte kände igen sin Minea alls. Mamma fick nästan alla inköp gjorda och som vanligt köpte hon mer än hon borde för pengar hon inte har. När det gäller julklappar och presenter har hon en tendens att skrida över gränserna. Gränsen som hon igår kände att hon stod framför men inte tänkte överskrida. Och idag tog hon ett stort steg framåt...

Förra året lade hon ut nästan 10 000 kronor på julklappar och födelsedagspresenter i december. Är hon generös eller är hon dum? (Vi har ca femton personer att köpa till).

När jag vaknade var jag en jätte glad och pigg tjej. Det kanske jag inte skulle ha varit om jag vetat om att mamma inte köpt en enda julklapp till mig ännu. Hm! Nästa gång ska jag inte sova mig igenom affärsuppgörelserna.

Av minea - 28 november 2008 10:45

Samtal med Viktor igår:

- Ja, det är Viktor.

- Hej! Hur är det?

- Bra! Jag tänkte på julklapp, den där polisradion, köp den för 749 kronor (eller vad det nu var).

- Oj, så dyra julklappar kan vi inte köpa i år...

- Hur mycket kan ni köpa för då?

- Typ max femhundra.

- Det finns en för 599, köp den då...

- Det är också för mycket. Du vet jag går på föräldrapenning nu och ... ja, vi kan ju gå ihop så det blir från Kristina och dem också.

- Ja, bra...

- Hur är det annars då, du låter trött..

- Nå är det bra.

- Minea var lite dålig igår efter att ha tagit vaccin..

- Jaha, hej då!

Hjälp, min kusin bryr sig inte om mig. Men mamma blir överlycklig ändå när han ringer... Hon är lättcharmad hon. Jag är skeptisk.

                           

Av minea - 27 november 2008 21:38

Kaninbilden tidigare verkar behöva sin förklaring... nä mamma tog inte kort, istället för att trösta mig, när jag fått vaccinen, kortet är taget tidigare och nä, hon har inte dragit på mig en konstig kanindräkt och dragit med mig till BVC för att göra mig till åtlöje... bilden är en mall från mobilen ha ha. Lurade!

                 

Av minea - 27 november 2008 19:33

              

I går kom Jakob över och tittade på mig. Mamma har slagit in julklappar till Cyprioterna. Hon har plockat ögonbryna. Vi fick julkorten med mig på idag. Inbjudningarna till dopet är skickade. Julbelysningen till balkongen är borta. Mamma har sålt sin amningskudde. Vi pratade med mormor och morfar idag. Mamma ska beställa julklappar på nätet. Vår julblomma har redan vissnat. Snön har smält. Jag har hjälpt mamma med tvätten. Vad jag försöker berätta är att jag har ingenting att berätta...


                 

När mamma och jag var ute och promenerade med Alexandra och Liv så sa Alexandra att hon är ingen lekmamma. Mamma är verkligen tvärtom, en typisk lekmamma. Hon har lite sylt och saft ångest. Och bak kan man se sig om efter. Ja, en bak har hon ju, så att det räcker och blir över, men inga bakverk. Inte ens bakvärk har hon. Nu har hon ågren inför allt hon borde baka inför jul men som hon antagligen inte kommer att baka.

                               

                                                  
  UTE I SNÖN


Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards