Alla inlägg den 26 november 2008

Dop

Av minea - 26 november 2008 19:17

Här kommer lite information om dopet. Dopet kommer att hållas i Trädgårdskyrkan i Lilla Alby. Klicka på länken för vägbeskrivning- Alby kyrka . Efteråt åker vi till  Folkets hus  för enklare förtäring och allt som hör till. Det kan vara ont om parkering vid kyrkan så var förberedda på att få gå en liten bit.

Telefonnr för anmälan 0709862921 eller 0736344947.

Vi har fått frågor om klädsel och det är helt frivilligt att klä sig :)


Så var det presentbiten och ni behöver verkligen inte köpa någonting men för er som ändå gör det (vi vet ju att det finns några som inte kan låta bli)så kommer här en liten önskelista för det är ju bättre att vi får det vi behöver än det någon annan behöver;

En fräsig potta som spelar å låter när man kissat/bajsat eller en sådan med en bild i som ändrar skepnad när man gjort sina behov t.ex från en sur gubbe till en glad.

Säkerhetsanordningar till lådor, eluttag, spis, sladdar etc

En plastmatta för spill, att ha under barnstolen

Barnförkläde och barnbaksaker så som kavel mm

En asiatisk docka och en svart docka, naturtrogna och som kan blinka och med hår.

En okrossbar spegel att sätta på sidan i vagnen

Reflexer till vagnen (som man kan hänga)

En flytväst till en ettåring-tvååring, till sommaren

Pengar på bankboken

En termin på babysim (Sumpan simhall, startar i januari)

Flytkuddar

Porträttfotografering

Liten resväska (med hjul och utdragbart handtag)

Mätsticka, i trä,  med roligt motiv, att sätta på väggen, att mäta sin längd med

Knäskydd för krypbebisar

Matkärl, skedar, muggar, tallrik dyl (för barn asså)

Lekservis och låtsasmat och dylikt

Träleksaker

Eltandborste för barn


Gedigen lista men det är svårt att säga vad jag kommer att få i julklapp också... Puss å kram från mig å mamma å pappa :)


                        

                                    SHILLAR MED KATTEN LEAH


Av minea - 26 november 2008 18:59

Morsan har ju som sagt försökt dra ihop en date på onsdagar klockan två, med mammagruppen (ja, pappor är förstås också välkomna). Idag var det dags. Men uppslutningen var väl inte den bästa. Tre stycken har tidigare meddelat att just denna onsdag kan de inte men att de gärna kommer med senare, en har inte svarat, två stycken sa att de skulle komma men hörde av sig och var sjuka och en person mailade att hon skulle med men dök sedan inte upp. Det lämnade mig, morsan och mamma Alexandra med lilla Liv kvar. Tappra krigare! Men är det bara två så kan man ju prata med alla för man kan ju bara gå två barnvagnar i bredd... Och vår lilla grupp hade det trevligt i alla fall. Hoppas de andra kommer med i framtiden. Mamma tänker traska i alla fall, med eller utan morsor.                                           
               

                       

Av minea - 26 november 2008 12:02

              

...öh, eller kanin kanske. Så här glad blev jag idag. Här hade man längtat efter att träffa barnmorskan Birgitta, som jag tycker så mycket om, så tar hon och sticker mig... Jag kan nu titulera mig som besprutad. Vaccinen jag tagit idag är mot Hepatit B, Polio, Kikhosta, Pneumokocker, Difteri, Stelkramp och HiB. Man kan bli lite sjuk efteråt och det brukar visa sig efter fem-sex timmar så håll tummarna för mig, att jag drar nitlotten i feberlotteriet.

Jag har iallafall dragit högsta vinsten när det gäller längd för jag är nu hela 64 cm. Jag väger 6260 gram. Och idag fyller jag tre månader. Hipp hipp hurra!

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards