Alla inlägg den 10 november 2008

Av minea - 10 november 2008 17:14

M ringde och vi kom överens om en liten promenixis. Då tänkte mamsen att hon skulle bjuda med trapphusmamman och hennes lilla T också. Vi sprang upp till dem och blev inbjudna och de pratade så mycket att jag somnade. När mamma väl var tillbaka i lägenheten så ringde M och avbokade med orden "Det spöregnar". Vi tittade ut och såg att det var ju inte det roligaste vädret att gå ut i men nu kunde vi ju inte backa ur. Med lite dåligt samvete kände hon att hon lurade ut våra nyfunna vänner i värsta ovädret och väl ute märkte vi att det inte bara regnade, det stormade också. Men som fyra tappra krigare gick vi runt bägge sjöarna och det var faktiskt rätt så skönt. För mig i alla fall, där under regnskydd och filt. Tror att varken mamma eller trapphusmamma ville dra tillbaka sin date. Bägge tänkte nog samma sak, hjälp jag vill inte men nu måste jag ju, ha ha. Men jag tror de fann varandra där ute i vätan och verkade ha kul ändå. Hoppas T är lika trevlig som sin mor.

Av minea - 10 november 2008 11:52

God dag! Välkommen till TT-nyheterna. Mitt namn är Minea Askdal och här är dagens rubriker; Bäbis har blivit nattuggla. Stimulans allt viktigare för var dag. Mjölk ger tröst och slutligen filmstjärna vägrar le i senaste produktionen.

Men vi börjar med sporten. I skrikSM vann Minea Askdal med stort försprång över sina medtävlande vänner. Redan vid startskottet märktes hennes överlägsna teknik och det var ingen överraskning när hon vid slutspurten tog hem segern.

Barn som föds på natten har visat sig ha mer tendenser till att bli nattmänniskor. Detta visar nya rön som forskare på Karolinska Institutet kommit fram till.

En två månader gammal bäbis behöver mer stimulans än Annelie Askdal tidigare trott. All vaken tid ska gå åt till lek och sång, hävdar Minea Askdal som intervjuats för TT.

Mjölk ger inte bara starka ben utan har också en lugnande effekt. Detta gör att neuroleptika kommer på skam. - Det räcker med att suga på ett bröst för att mota depressionen i grind, säger vår reporter Minea Askdal.

Den stora filmstjärnan Minea Askdal, som under de senaste dagarna medverkat i flera olika stora produktioner, vägrar att le på film. - Jag skrattar inte på kommando, hävdar stjärnan med ett leende.

Och slutligen vädret: Lokala skurar kan förekomma så regnskydd rekommenderas över barnvagnarna. Temperaturen ligger kring tio plusgrader så mammor har ingen ursäkt för att stanna inne.

Det var allt för idag. På återseende. Jag heter Minea Askdal

Av minea - 10 november 2008 09:52

I natt drömde mamma mardrömmar som handlade om att jag togs ifrån henne. Som om jag skulle tillåta det. Hon behöver inte oroa sig. Jag har kommit för att stanna.

I går var det farsdag. Aningen pinsamt asså, för jag hade inte köpt något och det var ju pappas första farsdag å allt. Men vi var över till farmor å farfar och snyltade på farfars farsdag så det blev lite god middag och lite grattis. Men jag sov mest hela tiden. Mamma och pappa har nog tröttat ut mig ordentligt för jag var snudd på utbränd igår. Men min present till pappa var massor av leenden och det tror jag räckte. Och farmor och farfar charmades även dem. Man har ju DET.


Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards