Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

Ring klocka ring...

Av minea - 1 januari 2009 16:08


         

Ring, klocka, ring i bistra nyårsnatten (vad då bister)
mot rymdens norrskenssky och markens snö (????);
det gamla året lägger sig att dö... (minnena dör väl inte)
Ring själaringning över land och vatten! (själaringning, ke?)

Ring in det nya och ring ut det gamla (nä, behåller det gamla också)
i årets första, skälvande minut. (skälvande, nä här är darrfritt)
Ring lögnens makt från världens gränser ut, (är det någon som ljugit för mig)
och ring in sanningens till oss som famla. (Jag famlar väl inte)

Ring våra tankar ut ur sorgens häkten, (ingen sorg här inte)
och ring hugsvalelse till sargad barm. (inga sargade barn här och vad sjutton betyder hugvalelse)
Ring hatet ut emellan rik och arm (intet hat heller finnes)
och ring försoning in till jordens släkten. (Behöver inte försonas för jag har inga fiender)

Ring ut vad dödsdömt räknar sina dagar (Gud så högtravande)
och forngestaltningar av split och kiv. (Ja mamma och jag brukar vara osams om bröstvårtebitningen)
Ring in ett ädlare, ett högre liv (är väl redan så ädel jag kan vara)
med bättre syften, mera rena lagar. (är lagarna smutsiga)

Ring ut bekymren, sorgerna och nöden, (har inga bekymmer, ingen sorg, ingen nöd)
och ring den frusna tiden åter varm. (jag gillar ju vintern)
Ring ut till tystnad diktens gatularm, (det är ju bara under nyårsnatten det råder gatularm här)
men ring till sångarhjärtan skaparglöden. (sångarhjärta, det har jag allt)

Ring ut den stolthet, som blott räknar anor, (jag är stolt och stolt över det)
förtalets lömskhet, avundens försåt. (har aldrig förtalat någon ju men är förstås lite avis på de med hår)
Ring in det rätta på triumfens stråt, (vad då???)
och ring till seger mänsklighetens fanor. (Jag är en vinnare)

Ring, klocka, ring... och seklets krankhet vike; (något sekel vet jag inget om)
det dagas, släktet fram i styrka går! (ja, släkten kommer på lördag)
Ring ut, ring ut de tusen krigens år, (nyss var det ju ring in…)
ring in den tusenåra fredens rike! (nyss var de ju ring ut…)

Ring in den tid, då andarna befrias (finns det andar, hu..)
ur själviskhetens sammansnörda band. (knyt upp dem då)
Ring mörkrets skuggor bort ur alla land; ( alla har väl en skugga)
ring honom in, den bidande Messias. (jag är en hon och heter Minea)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards