Alla inlägg den 24 november 2008

Av minea - 24 november 2008 18:32

     Vem har mest närhetsbehov tror ni????                            

Pust och stånk vad mamma fick ta i idag när hon körde vagnen genom snömodden. Nu vill mamma sätta en plog längst fram på vagnen. Hon som älskar snö älskar inte att dra barnvagn i snö. Hela Tulegatan ner var oplogad och mamma såg ut som en vinkelsåg där hon plöjde sig fram. Nu har hon träningsvärk i armarna. Men det är smällar man får ta när man har en kusin som har mage att fylla år strax innan jul och som dessutom var så fräck att bosätta sig på Cypern. Och de andra cypritokerna ska ju också ha presenter och det tar ett tag att få försändelser att komma ända fram till Larnaca. Posten på Cypern är lika effektiv som den här...

Kusin Leo delar faktiskt födelsedag med pappa. Och pappas bror delar födelsedag med kusin Vanessa. Så det är lätt att komma ihåg bemärkelsedagarna. Det var nära att jag fick dela med mig av min med morfar men se jag ville allt ha min födelsedag för mig själv så det avböjde jag det allra ödmjukaste. Och nu kom jag alldeles bort från huvudämnet. Snö var det ja. Vilket genast leder till shopping. Mycket bilar blev det. Väldigt mycket bilar. För när man frågar Leo vad han önskar sig så svarar han bara bilar och frågar man vad för bilar svarar han: - Alla bilar! Så honom är det lätt att köpa presenter till. Mariella är svårare för det hon önskade sig verkar omöjligt att hitta, underkläder med sverigemotiv. Var köper man det? Det övergår mitt nollåriga förstånd. Men allt som har med Sverige att göra går hem så det finns ju andra alternativ.

När det gäller julklappar och presenter så kan mamma bli lite köpblind så ooops så har det gått åt 700 kronor och det täckte bara julklapparna till två personer. Hoppsansa!

Och ibland ska man ha tur för när vi gick hem var det plogat och sandat hela vägen hem. Jiiipii! Det underlättar ju inför nästa affärsamok.

Av minea - 24 november 2008 11:14

          

Tänk er, jag har hela livet framför mig. Det finns så mycket att lära, så mycket att se och uppleva. Att skrapa upp knäna när jag ramlar. Att råka svälja en fluga när jag cyklar. Att få en sticka i fingret. Att äta godis tills jag spyr. Tänk vad mycket kul jag har framför mig.

Jag har så många frågor. Det är så mycket jag måste förstå. T.ex om man ödelägger någonting var lägger man ödet då? Om det växer klöver på en klöveräng växer det poo på en poäng då? Betyder att angöra en brygga att man ställer sig på alla fyra med ryggen neråt? Om man är tomhänt när man släpper loss, vad är det man släpper då? Är författningskris samma sak som skrivkramp?

Det är en svindlande tanke med allt jag har framför mig. Jag som måste lära mig allt från grunden, hur händerna fungerar, hur man gör sig hörd, vem alla är, allt, allt, allt. Försök föreställa er det, ni som redan kan det där med kroppsfunktioner, förhoppningsvis.

Av minea - 24 november 2008 10:57

Stort GRATTIS till mormor som fyller år idag. Se så lika vi är...




Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards