Alla inlägg den 13 november 2008

Av minea - 13 november 2008 15:12

Det är någonting som hänger i luften. Någonting håller på att förändras. När det gäller mig så kan man inte lita på att man har förstått grejen för så fort vi har fått in en rutin så får jag för mig att ändra den. Just då jag har skrivit här i bloggen att nu sover jag klockan tjugotvå till två, eller att nu äter jag var tredje timme, eller nu bajsar jag fem gånger om dagen, ja då vänder jag upp och ner på det hela och börjar med att vakna varannan timme, äta varannan timme och bajsa en gång i veckan. Så lita inte på mig! Jag är helt opålitlig. Ena gången tycker jag att det är jätte skönt att bada, nästa gång ser jag ut som om jag är livrädd när jag ska bada och mamma undrar om hon har gjort något fel som gett mig badfobi för resten av livet och hon ser framför sig hur jag som tjugoåring går omkring med sotfläckar i ansiktet och stinker svett. Ena dagen bryr jag mig inte alls om min docka och nästa dag är dockan Katja den roligaste som finns. Förut hatade jag Miniform-dropparna men tyckte att det var riktigt gott med AD-droppar men nu är det AD-dropparna jag skyr som pesten och Miniform är mumma. När mamma kommer med flaskan så smackar jag med läpparna och slickar med tungan och så har jag ju lärt mig att Miniform betyder matdags.

Jag har blivit mer och mer nyfiken också. Nu, när jag äter, så har jag egentligen inte tid att äta, speciellt när vi är ute bland folk. Så när jag börjar äta måste jag faktiskt släppa taget då och då för att se mig omkring så att jag inte missar någonting roligt. Då sprutar det mjölk rakt ut men mjölk är ju bra för huden så min ansiktshy blir förtjusande len.

Ja, som sagt, jag förändras hela tiden. När ni tror ni känner mig, det är då jag ändrar mig. Det enda som verkar bestå är mitt ärr i pannan, efter tången. Så liten och redan märkt för livet. Men det ger mig karaktär, gör att jag ser lite spännande och farlig ut. En scarface i miniformat och bra mycket sötare. Och trots ärret så är jag alldeles, alldeles perfekt, säger alla.

Av minea - 13 november 2008 12:21

Fy mamma, inte sova! Jag insåg att jag har varit alldeles för lätt att ha att göra med så nu måste jag bjussa på några helvetesnätter så att mamma och pappa lär sig vem det är som bestämmer. De höll på att slöa till och ta lugnet för givet så det var bäst jag satte dem på plats. Så, i natt bestämde jag mig för att vilja ha mat varannan timme och sedan ligga och gny och vrida mig de andra timmarna. En alldeles utmärkt idé :)

Så har jag lärt mig ett nytt trick också. Bröst är inte bara bra för att få mat. De är också jätte roliga att ta tag i, nypa i och dra i. Speciellt då mamma somnat.


Att vara liten har sina fördelar. Pappa säger att jag är en babemagnet men mamma tror mer på att jag är en tantmagnet. När hon och jag är ute så händer det rätt så ofta att någon äldre "flicka" stoppar oss och säger; - Oh så liten, oh så söt och oh så fin. Då blir mamma stolt som en tupp. Iförrgår kom det fram en tant och gav mig en present, bara så där.

- Jag har nåt till dig, sa hon och lämnade över två små mjukisdjur som hon hade vunnit på lotteri.

Samma dag kom en kvinna fram och sa att hon gillar inte barn men mig gillade hon för att jag är så lugn. Ja, hon har ju inte sett mig hur jag var i natt. Som tur är gillar mamma och pappa mig alltid, hur jag än är.

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards