Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Mamma, en tunnis

Av minea - 2 januari 2009 07:13

I går hittade mamma sitt hälsokort från när hon var liten. När hon var fyra månader, som jag är nu, vägde hon  ca 6510 gram, och jag 6830. Vilken tunnis hon var. När hon lämnade Jokkmokks BB för ett liv bland mygg och myrar vägde hon 3610 men som minst 3390. Man låg lite längre tid på BB på den tiden. Jag vägde som minst 3275 har jag för mig så morsan och jag var ganska lika där fast hundra gram är mycket för en liten parvel förstås. Jag måste fråga farmor om hon har kvar pappas hälsokort för det är skoj att jämföra. Mina mått har hela tiden följt kusin Mariellas annars och hon är en ståtlig tjej och är som fjortonåring 1,80 cm. Hon har storlek 44 i skor.. hm. Där har man nåt att leva upp till.

                

Nu är det tidigt och vi ska snart gå och sova igen. Pappa han är uppe och bakar smörgåstårtor till dopet. Han är duktig han. Men även en bra kvinna reder sig själv. Igår kom mamma på att hon vill ha på sig örhängen på dopet men hennes hål har för länge sedan växt igen. Då kokade hon en nål, doppade örhängerna i klorhexidinsprit och gjorde nya hål. Några läkringar har hon inte och lådan med hennes junksmycken är täckt av ett gigantiskt träd så hon tog det par som låg ytterst och hon kom åt. Och det var ett par som är mycket roliga att dra i... vi får se hur länge hålen är hål och inte jack...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards