Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Mötesprotokoll

Av minea - 29 december 2008 19:21

Bäbismöte den 26 december-2008.

Mötet öppet.

Närvarande Skrållan, Minea, Katja Rubens och Tomtefar.

Dagens ärenden:

# Arbetstider

# Ledigt under nyårshelgen

# Dopet

# Smakportioners vara eller icke vara

# Övriga frågor


Arbetstider - Från och med första januari gäller nya arbetstider. Hela familjen startar klockan 06.00 och arbetar fram till 22.00 Rast sker mellan 08-10.00, 14.00-15.00 och 17.00-18.30 Beslutet är ej enhälligt men eftersom Minea har den avgörande rösten slås förslaget igenom.


Under nyårshelgen kommer vi att ha öppet som vanligt. Eftersom det är stängt mellan 22.00 och 06.00 så undanbeder vi oss raketer och smällare under nyårsnatten. Pappa måste detta år ge gehör för detta och brytes mot bestämmelsen kommer åtgärder att vidtas.

Nyårsmiddagen kommer att bestå av fläskfilégryta med ugnspotatis och amningsvänlig dryck för mödrar.


Allting är nu klart inför dopet och mamma och pappa har blivit mer avstressade. Problemet med lokal är nu löst och det blir som först planerat, i Folkets Hus i Sundbyberg. Detta var länge omtvistat då bokningsansvarig inte var tillgänglig. Se föregående protokoll.


Smakportioner - Minea lägger in sitt veto och därmed beslutas att frågan bordläggs.


Övriga frågor. Tomtefar tar upp problemet med att all julmust redan är slut i affärerna. Detta medför att pappa måste läggas in för avvänjning tidigare än beräknat. Alla hjälps åt att hålla honom abstinensfri tills dopet är avklarat.

Skrållan som är en pratdocka gör sig hörd och för sin talan och säger att mamma är snäll. Efteråt kommer dock ett skratt som Mineas mor motsätter sig skarpt. Beslut tas att hånskrattet är rätt placerat och Skrållan behöver inte programmera om sig.


Mötet avslutat. Sekreterare - Katja Rubens

Underskrift          Minea Askdal




 
 
Ingen bild

Beppan

5 januari 2009 21:58

Oj så härligt att läsa om dina bravader och upptåg!!! Vad månde bliva?? Utrikesminister eller nå´t i den riktningen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards