Alla inlägg den 17 november 2008

Av minea - 17 november 2008 16:51

Träffade Maria på stan idag. Gick på café! Men jag var lite otrevlig för jag sov mig igenom hela daten. Hoppas Maria inte är sur på mig nu. Mamma och hon hade det trevligt i alla fall. Och som vanligt åt mamma en massa onyttigheter. Skäms på dig mamma!

Efteråt gick damerna och jag till ICA Maxi och de har mer saker än man tror. Nu har julsakerna kommit fram också och då vet man ju hur mamma blir. Hon får en psykos, ser i tunnelseende och euforiskt vältrar hon sig i julkulor, tomtar, stjärnor, ljusslingor, julpapper, julblommor, glitter och änglar. Det är någonting med julen som får mamma att se rött, ja på ett lyckligt, saligt, underbart sätt och hon börjar nynna julsånger, blir så där löjligt from och visualiserar pepparkaksbak, dekorationer och idylliska snölandskap. Pappa brukar muttra att det räcker väl med en liten adventsljusstake men för mamma är det att häda och hon blir nästan förnärmad när någon kritiserar julen och hennes överdrivna pyntmani. Jag kan se framför mig hur jag, som äldre, kommer att bli helt julanti bara för att mamma är så julgalen. Just nu kan hon nästan inte hålla sig tills hon får sätta upp alla adventssaker och hon tror att jag ska bli lika lyrisk. Vi får väl se...

Under hela promenaden, till cafeét, till affären och sedan hem sov jag och mamma tittade oroligt ner i vagnen, otaliga gånger, för att se om jag andas. Sov över tre timmar. Zzzzzzzz

Av minea - 17 november 2008 12:46

Nya färdigheter! Mina händer är bra till mycket. Jag försöker härma och ta efter men de är ju inte alltid så lätt. När jag försökte göra segertecknet blev det till något annat istället. Se bilderna! Men det kan ju vara bra att kunna det med...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards