Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

Doparedan´

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i hönsgården igår. Nej, de var stoltare än hönan som överlistat tuppen i hönsgården. Nej, stoltare än kyckligen som överlistat hönan som överlistan tuppen i hönsgården. Jag skötte mig exemplariskt så gott som hela tiden. Dopklänningen var ett konstverk som kommer från pappas faster Evas exmans släkt och den är över hundra år gammal tros det. Det var en stor ära att få bära den. Farmor hade med hjälp av sin granne gjort en jätte fin rosett med det lila bandet och jag var så jätte vacker. Man får skryta när man bara är fyra månader gammal.

Precis innan vi skulle gå nedför altargågen skrek jag en stund men det var ju bara för att göra göra bort det så var det gjort för resten av dagen.

Först gick Fredrik, dopvittne och korsbärare, efter det kom Vanessa Gudmor bärandes på mig och efter det gick mamma och pappa. Då stod alla åskådare upp och det måste ju ha varit för att hedra kejsarinnan Minea väl. Framme vid koret satte sig ekipaget ner och prästen Elsa började prata om Miraklet Minea och kyrkan har ju en stark tro på det där med mirakel så nu känner jag att jag har stöd uppifrån. Pappa läste en bön där han tackade för mig och Fredrik spelade gitarr medan Vanessa sjöng "Det vackraste". Den sjöng hon 2003 på mamma och pappas bröllop och färgen lila som pappa hade på sin skjorta och jag på mitt band var temafärgen då så det var favoriter i repris. Vanessa sjöng jätte bra trots att hon hävdar att hon var hes. Speciellt de högre tonerna tar hon träffsäkert. Ett stort tack till Vanessa och Fredrik. De "uppträdde" så bra att jag blev lugn och somnade i mammas famn så där fick jag stanna kvar resten av ceremonin.

Mamma läste upp mina namn och prästen satte vatten på mitt huvud hela tre gånger men jag vaknade inte.

Vid utgångsmarchen gick mamma först, med mig för att folk skulle kunna se mig ordentligt och sedan stod hon vid utgången så att alla kunde ta sig en ordentlig titt och hälsa på mig men det sov jag mig också igenom. Jag vaknade inte förrän mamma obarmhärtigt skulle ta av mig dopklänningen och tvinga på mig vinterkläderna.

Nu var det dags för alla att bege sig till festlokalen, Folkets Hus i Sundbyberg Centrum. Prästen Elsa, som är en jätte bra präst och en jätte trevlig tjej, åkte med oss i bilen till festen.

Ja, tänk att alla dessa människor had ekommit dit för min skull. Tack alla som kom och ville vara med och fira mitt dop. Och ett stort tack till prästen som gjorde ett så bra jobb och som ville komma på vår fest. Tack till de långväga gästerna som rest över hundra mil för min skull och tack till farmor och farfar som hjälpte till att ställa iordning lokalen och till farmor som fixade min dopklänning.

Festen får jag be om lov att återkomma till senare för jag är en mycket upptagen liten tjej som nu måste underhålla mina gäster.

Ps: Fler bilder kommer senare från mästerfotografen Malin. Dessa bilder är bara ett litet komplement.

Emil häller upp dopvattnet

Vanessa sjunger och Fredrik spelar, jätte fint.

 
 
Ingen bild

Xtra-moster

4 januari 2009 22:49

Det ser ut som du (Minea) klarat av att hålla ordning på dopet även fast inte jag kunde närvara.
I tanken var jag ändå med hela tiden, kanske var dte därför mamman och pappan skötte sig så bra.
Tanken på att jag skulle dyka upp även på dopet och göra min stämma hörd som jag gjorde på deras brölopp fick nog dem att tänka sig för lite mer.
Så jag och Minea är i masskopi för att se till så att "föräldrarna" följer kejsarinnan Minea´s alla befallningar.
Jag hoppas att jag inom snar framtid får äran att träffa dig personligen så vi kan lägga upp en längre duperingsplan.
Stora kranmar från
Xtra-moster Ingela

 
minea

minea

5 januari 2009 11:21

Det låter som en bra plan, ha ha... Kranmar på dig med bonusmoster

http://mysminea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:15

När jag vaknade igår morse var det sig inte riktigt likt här hemma. Soffan hade blivit en säng och där min säng ska stå stod en tältsäng och i den låg en Gudmor/kusin och log mot mig och då var man ju tvungen att le stort tillbaka. Mitt under blöjbyt...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards