Alla inlägg den 14 november 2008

Av minea - 14 november 2008 19:50

Jag vet att jag har gjort det förut men här kommer ett extra tack, till alla, för alla fina presenter jag fick när jag föddes. Rosa giraffen, tigern Tiger, röda dockan, beebear, skallror, bitringar, alla fina kläder, sängmobilen, speldosan, badhanddukarna allt, allt, allt. Jag är så tacksam. Tack igen från tjatmoster.

Av minea - 14 november 2008 19:39

Jag lider av en svår åkomma som heter hyponeurikostkadiafragmakontravibrationer. Det är sveriges längsta sjukdom, till ordet alltså. Hicka!

Barn som hickar mycket i magen brukar sedan hicka mycket i livet också. Jag hickar jämnt men mamma var en för stor novis för att fatta att det var hicka jag gjorde när jag höll på där inne i den varma, sköna maggen. Nu lider jag av detta varje dag och bara mat hjälper. Som om jag inte äter nog mycket som det är. Jag äter som en viking, dvs tills jag spyr, och när jag spytt fortsätter jag att äta. Min ämnesomsättning är så enorm att så fort jag kissat, kräkts eller bajsat så måste jag genast tankas annars tror jag att jag ska få totalt motorhaveri.

Ps; jag vet att filmen inte går att öppna just nu men vi arbetar på problemet. Tillfälligt avbrott!

Av minea - 14 november 2008 16:18

Idag var mamma, jag, Noelle och Malin på bio. Inte vilken bio som helst utan barnvagnsbio. ABF hade ordnat detta och hur Malin hittade deras annonsering är en gåta för det hade ingen annan. Det var helskumt allting. Inga skyltar utanför, ingenting, och när vi väl hittade till ABF så visste receptionisten ingenting om någon bio. Hon frågade den ansvarige som sa, jo visst ja, det var visst bio idag, ja. Vi blev visade till en liten salong och eftersom det bara var vi som kommit behövde vi inte betala någonting. Sedan frågade den ansvarige om vi ville se Arn Tempelriddaren som påannonserats eller om vi ville se någonting annat.

- Ni kan få välja vilken film ni vill, sa han och visade vilka filmer där fanns.

Så Malin och mamma valde ut en annan film som heter Sicko och var sicko-dålig. Vi fick välja ljudvolym, ljusstyrka och om vi ville ha en paus mitt i filmen. När halva filmen gått var Malin tvungen att lämna oss för att hämta Minou på dagis så då satt vi där själva. Jag skrek mig genom filmen så slutligen gick vi också innan visningen var över. Men vi fick skriva upp våra namn så skulle "biosnubben" höra av sig inför nästa filmvisning och då kunde vi få vara med och bestämma film då också. Det kommer att kosta femtio kronor att bli medlem och för den ynka summan får man se alla filmer. Skumt men bra!

Av minea - 14 november 2008 11:14

Jag har skickat en film med mig själv som huvudrollsinnehavare, till kusinerna på Cypern. Det gillades men kusse Leo var fundersam. Han är sex år nu och hade många frågor.

- Varför fick dem henne?

- Dem ville det, och så fick ju du en till kusin, det är väl bra.

- Men vill hon vara min kusin, har dem frågat henne det?

- Ja, det vill hon!

- Men varför säger hon ingenting?

- Hon kan inte prata än.

- Men ville dem verkligen ha henne. Vad ska dem ha henne till?


Ja, det kan man ju fråga sig men ännu mer kan man undra vad jag ska med dem till, ha ha. Närå, de är bra att ha när man behöver assistans.

När jag själv såg filmen tyckte jag att det var väldigt konstigt faktiskt. Jag var här men ändå där, och mamma var där och här och hennes röst hördes från två ställen och pappa var i den där rutan men mycket mindre än vanligt. Urskumt! Jag rynkade pannan och tittade storögt på tv:n men det där gick över mitt förstånd.

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards