Alla inlägg den 20 november 2008

Av minea - 20 november 2008 13:10

Att mamma gillar sin tv det förstod jag redan inne i magen. Då hon inte fick sova satt hon uppe till tre på morgnarna och glodde på varenda dålig tv-serie som exsisterar. Varför hon fortsätter att titta på den där burken är för mig en gåta. Hon har sett varenda avsnitt av "Ensam mamma söker", "S.O.S familj" och "Bonde söker fru". Sett utan att ha tittat. Hon hör inte ett ord av vad de säger, hon tittar mer på mig än på rutan och hon kliver upp femton gånger i halvtimmen för att serva mig och när programmet är slut kan hon inte redovisa för vad hon sett. Morsan, ägna dig till 100 % åt mig i stället! Annars... se bilden


Mamma är i försäljningsbranschen för tillfället. Hon har lagt ut en massa prylar på nätet men än har hon bara fått en amningskudde såld. Hon säljer mina saker och tar pengarna till att köpa julklappar till mig. Moment 22 eller! Hur som helst, folk säger att de ska komma och titta på än det ena än det andra men sedan dyker de inte upp. I morse klev vi upp halv elva redan bara för att få sälja en kamera så kommer inte snubben. Halv elva är ju nästan mitt i natten ju. Höjden av fräckhet å vaknar mamma så vaknar jag. Blä!

Så denna dag började lite som upp och nervända-dagen. Först klev vi upp vid sextiden och somnade inte förrän vid nio igen. Sedan mådde jag jätte illa och kräktes två gånger och det i multimängder. Sedan gick jag omkring i pyjamas ända fram till klockan ett. Och pappa kom hem på lunchen vilket är ovanligt. Och nu sover jag (tänk att jag kan sova och skriva samtidigt) och har gjort det jätte länge. Vilket kommer att resultera i att jag är vaken när mamma och grannen går ut för att rasta mig och lilla T. Hur ska denna dag sluta?

Av minea - 20 november 2008 13:03

Jag är född år 08, månad 08, i nollåttaområdet. Mina kusiner uppe i norr kommer att mobba mig.. Pappa söderkisens södersnack kan ju lätt smitta av sig på mig också om jag inte är försiktig. Kaker istället för kakor, sockor istället för sockar, käk eller krubb istället för mat. Mina lokalkusiner blev en gång erbjuden smörgåsar av mamma. Då frågade dem: - Va ee dee?

- Mackor, förklarade mamma. - Aaaah, varför sa du inte det då.

Man ligger ju i riskzonen för att drabbas av samma syndrom. Tur man har en mamma som pratar rikssvenska. Som vet att det heter he, int och jhooo.


Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards