Alla inlägg den 1 november 2008

Av minea - 1 november 2008 18:59

Måste bara säga att det är jätte skönt att ha farmor och farfar boende i samma stad. Speciellt eftersom mormor och morfar bor tre evigheter bort plus tre vargkast och fem stentjut. Och moster Kristina har haft fräckheten att flytta till Cypern hon. Det hade jag aldrig tillåtit om jag funnits då. Moster Inger bor i alla fall nära, det är ju bara cirka hundra mil till Boden. Till mommo å moffa i Jokkmokk är det ju hela 110 mil.

Faster å farbror bor åxå nära och vi kommer nog ha mycket kul i framtiden. Jippi för pappas familj.

Av minea - 1 november 2008 18:33

Mamma tar sig mer och mer friheter. Idag hade hon mage att lämna mig igen. Det är UnderbaraBarn-mässan denna helg och eftersom småttingar (speciellt denna småtting) har blivit mammas nya stora intresse så kunde hon inte hålla sig därifrån. Barnvänligare ställe får man leta efter men där fanns visst enorm risk för barnvagnsfrontalkrock och griniga, hungriga, trötta mödrar med shoppoholicsyndrom så jag valde att stanna med pappa, eller pappa valde åt mig. Han och jag hälsade på farmor och farfar under tiden och det var jätte kul. Man är ju poppis där så klart. Jag tror farmor till och med tycker att det är roligt att byta min blöja.

Medan farmor, farfar och Håkan turades om att roas av mig gick mamma bärsärkargång bland stånden och förköpte sig på allt som köpas kunde, och det vara bara saker till mig. Innan hon hunnit blinka hade hon bränt tvåtusen kronor och i plånboken låg en ynka enkrona kvar och hånade.

Men det var det värt, tycker jag. Och en trampbil behöver jag ju...om ett år.

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards