Alla inlägg den 8 november 2008

Av minea - 8 november 2008 16:36

I vanliga fall slåss mamma och pappa om vem som ska få umgås med mig och det är ju förståligt. Vad som däremot är obegrpiligt är varför det inte alls är så när klockan är ett eller senare på natten. Fredagnatt och morsan tyckte att på helgerna kan väl pappa åtminstonde ta ett av passen. Så när jag var matad å klar men ändå tyckte att det var en lysande, brilljant idé att vara klarvaken, redo för aktivitet, spänning och lek, ja, då väckte mamma farsgubben. Jag vred och slingrade mig i ren uttråkning men pappa mumlade bara fram ett mmmm. Mamma försökte igen varav pappa argt svarade med ett jaaaa och somnade om och då gnydde jag övergivet. Mamma gav inte upp utan väckte pappa igen. Han satte sig då upp, lyfte upp mig men så fort jag tystnat lade han ner mig igen. Då skrek jag. Pappa somnade! Ett fjärde försök inleddes och pappa gick upp för en vankning som varade i en minut och direkt han lade mig ner igen så somnade han, men inte jag och nu var jag förbannad, mamma hade fått tuppjuck och pappa sussade sött. Så nu fick mamma kämpa med att lugna ner mig, trösta, sjunga för mig, vagga mig och natta mig. En timme senare, vid femtiden, var det morgon för pigga mig. Mamma sa att nu förtjänar hon en sovmorgon varav pappa - sov vidare. Vid sju jagade en rabiat mamma upp pappa ur sängen och äntligen fick jag min pappatid och mamma sin efterlängtade sömn fram till tiotiden. Och då fick pappa gå och köpa bröd, göra frukost och städa skrubben och först efter det och mamma var pigg igen var han världens bästa man igen.

Av minea - 8 november 2008 15:44

Borde vara bakis idag! Fick min första fredagsfylla igår då mamma hissade upp mig i luften. Bra träning för henne. Hon kan lyfta mig rakt upp, hon kan göra armhävningar över mig samtidigt som hon gör roliga ljud, hon kan göra benlyft med mig liggande på sidan bredvid och hon kan göra sit-ups med mig på magen. Är man inte just som ställer upp som gymmaskin? Hon behöver det verkligen...


Igår pratade vi med kusin Mariella. Det är så kul när hon ringer varje fredag och hon pratar gärna och mycket. Mamma tror att hennes två niecar berättar allt för henne men det gör de förstås inte. Vilken tonåring berättar allt för sin moster? Men hon vet vem som snusar, vem som har en hemlig beundrare och vem som säger att hon inte gör en viss sak men faktiskt gör det fast hon tror moster inte vet. Kryptiskt va!

Morsan tror hon snackar ungdomska när hon frågar what´s up och säger saker som love u biaaatch men Mariella och Vanessa tycker nog att hon är sååå pinsam. Det kommer jag att tycka när jag blir tonåring. Men just nu är mamma bäst. Speciellt då hon köpt mig den fina Rubensdockan, på bilden, för den diggar jag stenhårt och vi är bästa bundisar. Precis som mamma tror att hon är med Vanessa och Mariella. Att Viktor inte berättar någonting alls det vet hon redan och lilla Leo han berättar mycket han men bara om containrar, traktorer, lastbilar, helikoptrar och bilar.


Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards