Alla inlägg den 25 november 2008

Av minea - 25 november 2008 10:30

Hälsa dem där hemma, hälsa far och mor... Jag vill hälsa till Carin som satt fast på Arlanda igår, hoppas du kom hem okay och inte blev helt insnöad ha ha. Jag vill hälsa till Maria och Sofia att ha en bra resa till Jordanien , hälsa Petra. Jag vill hälsa till bonusmoster Ingela uppe i Forsnäs och de där fyrbenta vännerna hon hushåller. Jag vill hälsa till Lisbeth och Anders att jag hoppas vi ses snart för nu är det väl ändå dags. Hej till Louise som jag hoppas inte blev smittad av lilla Tova, till Anna, vi tar den där fikan snart, till Anna-Lena, snart kan jag ha klänningen, till Marie, Tove och Tyra att nu vill vi se huset snart, till Annika å Göteborgsligan, till Kristina ute på VisingsÖa, till Erika i hålet (gruvan), till Suz med familj i Norrköping, till alla er jag inte träffar så ofta som jag skulle vilja – ett stort Tja ba! Å sorry jag är så dålig på att höra av mig. Det är inte för att jag inte vill utan för att mamma tar upp så mycket av min tid och så går den ju så fort den där klockan.

Av minea - 25 november 2008 10:22

  

JAG I GITARRFODRALET OCH PAPPA LIRAR OCH JAG DIGGAR STENHÅRT       


Vilken natt! Vaknade bara en gång så idag har jag en utvilad och pigg mamma. Jag har börjat släppa på tyglarna lite och låter henne gå på toaletten och så ibland, utan att jag vaknar och börjar skrika . Erkänner att jag varit lite sträng mot henne. Men på nätterna vill jag gärna känna närheten och mamma brukar ligga och hålla min hand. Fast det kanske är hon som är mest kramsjuk.

Vi hade en mysig familjekväll igår. Pappa spelade för mig och jag låg och diggade, sprattlade med benen i takt och sjöng med. I fönstrena lyste julstjärnorna och snön yrde under gatlampan utanför.

 

Nu har de rivit hela huset mittemot. Där finns bara en stor hög av sten, rör, trä och annat bråte som de nu håller på att sortera. De har inget lätt jobb för allt är dolt under snö och is.

De börjar arbeta tidigt varje morgon men för mig är ljudet av grävskopor mycket rogivande och jag sover tryggt.

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards