Alla inlägg under december 2008

Av minea - 27 december 2008 17:34

Senaste nytt från the Askdals - Jag har bytt bajsdag. Det brukade vara fredagar som var stora bajsdagen och det passade ju bra att börja helgen med att lätta på trycket för att sedan kunna relaxa resten av helgen. Men nu med hjälp av all julmat mamma stoppar i sig så har mina tarmar blivit jetleggade eller nåt. De har kommit ur fokus och startade arbetsveckan redan på tordag. Var ledig fredag och jobbade igen idag. Det kan ju lätt bli så med alla röda dagar.


Min nya grej är att frisera om mamma. När vi ligger bredvid varandra så måste jag bara hålla ett hårt tag om hennes pannlugg och varje morgon så står den rakt ut så att hon ser ut som en virrig professor. (Korta stunder då och då och på morgnarna sover jag fortfarande mellan mamma och pappa så de inte saknar mig för mycket).


I går var det baddag igen. Och denna gång gick det riktigt bra. Visst såg jag lite tveksam ut i början men sedan var det riktigt skönt och jag log till och med en stund. Vem vet, nästa gång kanske jag vill leka med vattnet till och med.

Mamma och pappa är ju såååå lättroade för det räcker med att jag för en gångs skull trivdes att bada och sedan var jag glad och skrattade efteråt och voila så var m&p på bra humör resten av kvällen. De är rätt så lättmanipulerade.

VILL TILL MAMSEN

Jag vill avsluta med att be pappa att sluta leka med mina saker. De går bara sönder. Ta min mobil över sängen som jag fakstiskt diggar och vem skulle inte göra det med den entoniga vaggvisan den spelar. Men nu spelar den inte längre för mitt i natten, i sömnen, i drömmen, i koman, började pappa dra upp den men han skruvade åt fel håll så nu har fjädern till uppskruvningsgrejsimojsen gått.... Pappa, skärp dig!

Av minea - 27 december 2008 17:06


               

Tänk att jag fick alla dessa klappar på julafton och när vi var hemma hos katten Leah och hennes familj i Sollentuna och ända har jag flera paket kvar under granen som väntar på att mammas familj ska komma ner från Jokkmokk. Detta fick jag:

En  röd klänning med blus till för festligare tillfällen till partypinglan

En Hello Kitty klänning - hello Minea

En hoppgunga som ger mig hopp

Badleksaker som kanske får mig att ändra mig angående bad

En Skrållandocka som bland annat säger att mamma är snäll men efteråt skrattar den vad den nu menar med det...

En tandborste till tandköttet

Röda/vita polarn & pyret kläder till detta pyret

En julklänning till jul

En jacka till vårens sköna dagar

Ett par tights med top till för moderiktiga dagar

En lekkulram för matematiska dagar

En skallermjukismask som jag fallit pladask för

En tygbok som smakar gott

En aktivitetstavla med en blå ko som kan prata både svenska, finska och engelska.

En stickad klänning med strumpbyxor till från Cypritokerna

Fårskinnstofflor, två par i olika storlekar (i två olika storlekar, inte fyra tack och lov)

Ett hårband - öööh

En hoppande fågel med trässkalle

En nigande hund med viga leder

Tjooohoooooooooooooooooooooooooooooooooo å jiiippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Av minea - 26 december 2008 19:26

                  

Nu har jag ju bloggat ett tag och ni har börjat lära känna mig. Ni vet vem jag är men jag vet inte vilka ni är. Ja att jag har några trogna fans så som moster Inger och gudmorskusse Vanessa, det är givet, men de är liksom jävligt jäviga så nu vill jag lära känna er. Svara därför på dessa enkla frågor under kommentarerna är ni snälla:

  • Vilken är er sämsta favoritfilm?
  • Vilken är en bästa kalkonfilm?
  • Vilket är ert sämsta favoritminne?
  • Vad är er bästa hemska upplevelse?
  • Vilket är ditt sorgligaste glädjeämne?
  • Vilken är er gladaste olycka?
  • Vad har ni för favoritäckelfärg?
  • Vad är er favoritäckelmat?
  • Vad är er äckligaste godmat?
  • Vilken var er sämsta favvojulklapp i år?
  • Vad är det tråkigast ni gjort på er roligaste dag?
  • Vad är det roligaste ni gjort på er värsta dag?
  • Vilka fula kläder gillar ni bäst?
  • Vilken dålig musik diggar ni?
  • Vart går ditt mardrömsresemål?
  • Och slutligen, vem är din bästisfiende?

Ja, låt mig lära känna er med mina kära vänner! Tänk på att detta är saker jag verkligen vill veta så se till att svara nu, ti hi! 

Av minea - 26 december 2008 18:59

Minea Mys AB har som sagt hållit stängt under julafton. Nu utökar vi öppetförhållandet under mellandagarna på grund av stor utförsäljning och mellandagsrea. Vårt specialerbjudande är - läs två gånger betala för ingen. Vi har också extra lågt pris på bildtittning och i dagarna, för dem som är först till kvarn, släpper vi en extra julupplaga av MineaKuriren. Vi kan också erbjuda lågbudget litteratur med whitetraschtema alá mor och far för bara tre minuter kronor.

Jourhavande skrivare finns att tillgå men hon är en utgående vara så skynda att fynda.

JAG Å BEEBEAR

Mellandagsrea var det ja. Det är tydligen något som man måste dras runt på en dag som denna. I går var den lugnaste dagen i hela mitt långa fyramånaders liv men idag var vi tillbaka i det normala igen. Först åkte vi till Babylandinfernot där mamma köpte lite smått och gott på rea, bland annat en resesäng som de lämnade tillbaka två timmar senare då de kom på att det var kanske lite onödigt och den var rätt så tung. Så det var man tydligen inte unnad. Efter Bromma var det Solna Centrumdags och där bytte vi pappas julklapp för mamma hade köpt en kudde då hon skulle köpa ett täcke – ööööh… Vi var till H&M för att mamma hade en rabattkupong på 50% på valfri vara och då köpte hon ett par nästan likadan byxor som jag redan har men storlek 86, bara för att hon gillar dem så mycket. Vi letade band till dopklänningen men hittade inget för det går ju inte för mamma att vara som alla andra och ha rosa, nä det går inte för sig, men så blir det väl så i alla fall för det fanns inte annat. Där tog vi död på en halvtimme. Vi bytte några vinstlotter mot fler vinstlotter som ska bytas mot fler vinstlotter som antagligen byts till nitlotter så småningom. Nu kanske jag låter lite neggig men vi hade rätt trevligt och jag fick åka kundvagn, träffa lite folk och få lite miljöombyte under denna utflykt till sydligare trakter. Å hörrni, God Fortsättning på er alla tants å fatherbrothers, alla babes å ickebabes. Nu är jag back in buisness så slöa inte till. Hörs!

Av minea - 25 december 2008 21:22

             

På julaftonsmorgonen låg det ett paket i strumpan och sedan satte pappa en kostig mössa på huvudet och betedde sig underligt.


                            

Jag fick jättefina snören och guldpapper i julklapp. Och så en trägiraff men det var ju inte huvudsaken.


                        

Jag kläddes upp i finkläderna. Ingen tråkig vinteroverall här inte. Nu skulle jag ha cool väst och sådant trams. Ute snöade det dagen till ära för det sa mamma att det ska det göra på julafton så då gjorde det det. Sedan åkte vi till farmor och farfar.


                     

Dagen innan jul kom det ett litet paket i brevlådan. Det var denna fina klänning som tant Carin sytt alldeles själv. Sy är något som min mor inte kan. Annars är hon väldigt begåvad och kan både koka tevatten och tända lampan själv.

Jag kände mig mycket söt i klänningen och den var inte bara bra att ha på sig utan även god att tugga på.


                     

Så var det julbord men inte ens på julafton fick jag smaka på godsakerna. Men det kanske var lika bra för efter middagen spenderade mamma halva kvällen på toaletten.


             

Bästa klappen var en docka som jag pratade med länge och väl. Trots att det var en taldocka så svarade hon inte förrän dagen efter. Dockan har tomtefarmor och tomtefarfar köpt. Jag älskar att titta på, prata med och känna på min nya kompis ansikte.


           

Eftersom jag är en litterär person så fick jag även lite lektyr i julklapp och det uppskattades stort.


              

Efter några paket tyckte jag att det blev lite för mycket och struntade i gåvorna och ägnade mig åt att öva inför min karriär som Tosca, Carmen och Aida på stora operascenen.


                          

Får man sedan lite pruttpussar på magen så blir man glad igen och då skrattade jag så jag nästan kiknade men på det finns det inga bildbevis för alla blev så tagna av mig att de glömde bort att fotografera.

                     

Det var en rätt så skön och lugn julafton. Inte för att jag har något att jämnföra med men det var alldeles lagom så här i mina tiders begynnelse och som julnovis att få en mjukstart och bara vara fyra vuxna, katten Leah och lilla jag.

                

Efter allt det så blir man lätt slutkörd. Efter att ha fått på mig pyjamas så sov jag då mamma tog på mig ytterkläderna, sov då hon satte mig i barnskyddet, sov då vi åkte iväg i bilen, sov hela hemresan, sov när de tog upp mig i lägenheten, sov då de klädde av mig, sov då de lade mig i spjälsängen och fortsatte i samma asociala stil fram till tvåtiden på natten då jag var hungrig.

                               

.. och dagen efter är man ju minst sagt konfunderad över hur man kan somna på en plats och vakna på en annan. Men trots att jag vägrade le då fotot togs så log jag hela morgonen och här shakar jag loss av glädje för alla fina klappar jag fått. Tack alla.





Av minea - 25 december 2008 21:19

Den 23 decenber betyder uppesittarkväll framför tv:n.


..och efter tv-tittandet blir man rätt så trött


Av minea - 25 december 2008 21:07

Stress, stress! Till polisen för att skaffa pass, fotas å ha sig, till bageriet för att välja och beställa tårta till dopet, hem å göra köttbullar och skinka från grunden (nä, vi slaktade inte grisen själva), slå in paket, lägga en hand på sista julstädningen och mycket mer. Och jag, jag behövde inte bry mig ett dugg...

       





Av minea - 23 december 2008 11:52

Minea Mys AB kommer att ha öppet som vanligt på mellandagarna. Dock kommer vi att hålla stängt på julafton den 24 december-08 och dopafton den tredje januari-09.

Det kan dock hända att min spökskrivare arbetar hemifrån även dessa dagar om det blir tid över. Hon är arbetsnarkoman och om abstinensen blir för stor håller hon jouröppet. Vid akuta ärenden kan ni lämna meddelanden under kommentarer så återkommer vi så fort vi kan.

God Jul och gott nytt dop önskar Minea med familj

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards