Direktlänk till inlägg 25 december 2008

Julafton kulafton

Av minea - 25 december 2008 21:22

             

På julaftonsmorgonen låg det ett paket i strumpan och sedan satte pappa en kostig mössa på huvudet och betedde sig underligt.


                            

Jag fick jättefina snören och guldpapper i julklapp. Och så en trägiraff men det var ju inte huvudsaken.


                        

Jag kläddes upp i finkläderna. Ingen tråkig vinteroverall här inte. Nu skulle jag ha cool väst och sådant trams. Ute snöade det dagen till ära för det sa mamma att det ska det göra på julafton så då gjorde det det. Sedan åkte vi till farmor och farfar.


                     

Dagen innan jul kom det ett litet paket i brevlådan. Det var denna fina klänning som tant Carin sytt alldeles själv. Sy är något som min mor inte kan. Annars är hon väldigt begåvad och kan både koka tevatten och tända lampan själv.

Jag kände mig mycket söt i klänningen och den var inte bara bra att ha på sig utan även god att tugga på.


                     

Så var det julbord men inte ens på julafton fick jag smaka på godsakerna. Men det kanske var lika bra för efter middagen spenderade mamma halva kvällen på toaletten.


             

Bästa klappen var en docka som jag pratade med länge och väl. Trots att det var en taldocka så svarade hon inte förrän dagen efter. Dockan har tomtefarmor och tomtefarfar köpt. Jag älskar att titta på, prata med och känna på min nya kompis ansikte.


           

Eftersom jag är en litterär person så fick jag även lite lektyr i julklapp och det uppskattades stort.


              

Efter några paket tyckte jag att det blev lite för mycket och struntade i gåvorna och ägnade mig åt att öva inför min karriär som Tosca, Carmen och Aida på stora operascenen.


                          

Får man sedan lite pruttpussar på magen så blir man glad igen och då skrattade jag så jag nästan kiknade men på det finns det inga bildbevis för alla blev så tagna av mig att de glömde bort att fotografera.

                     

Det var en rätt så skön och lugn julafton. Inte för att jag har något att jämnföra med men det var alldeles lagom så här i mina tiders begynnelse och som julnovis att få en mjukstart och bara vara fyra vuxna, katten Leah och lilla jag.

                

Efter allt det så blir man lätt slutkörd. Efter att ha fått på mig pyjamas så sov jag då mamma tog på mig ytterkläderna, sov då hon satte mig i barnskyddet, sov då vi åkte iväg i bilen, sov hela hemresan, sov när de tog upp mig i lägenheten, sov då de klädde av mig, sov då de lade mig i spjälsängen och fortsatte i samma asociala stil fram till tvåtiden på natten då jag var hungrig.

                               

.. och dagen efter är man ju minst sagt konfunderad över hur man kan somna på en plats och vakna på en annan. Men trots att jag vägrade le då fotot togs så log jag hela morgonen och här shakar jag loss av glädje för alla fina klappar jag fått. Tack alla.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards