Alla inlägg den 18 december 2008

Av minea - 18 december 2008 22:22

Mamma har börjat se saker med nya mammaögon. Under dagens pepparkaksbak åt hon inte av degen. Hur vuxet är inte det? När hon gjorde en morotskaka igår slickade hon inte skålen (ja ja, lite kanske). När hon blir arg svär hon inte och hon blev väldigt upprörd över att dagens sextonåringar har fler sexpartners under ett år än vad en 68-generationare har under hela sitt liv. Hon väntar plötsligt tills det blir grön gubbe innan hon går över vägen och hon har fått en slags bakterienoja och tvättar händer överdrivet ofta, tänker på att inte lägga kakor och mackor direkt på bordet och byter disktrasor i tid och otid. Hon börjar förlora sin coolhet, sin äh,vad fan spelar det för roll-attityd. Hon är MAMMA!

                         

Av minea - 18 december 2008 12:52

Förra fredagen dog Cyperns förre president. Landet hade landssorg under tre dagar så på måndagen var skolan stängd. Kusse Mariella var "pissed", minst sagt. Varför kunde han inte gå och dö en måndag eller nåt när han ändå skulle dö? Att ha landssorg en helg är väl ingen vits.

Nog om det! Tänkte skriva om vilket mönsterbarn jag är. Hur kan man bara vara så lugn som jag är? Det är ingen som klagar men har inte mamma och pappa haft en enorm tur så säg? Jag är för det mesta nöjd bara jag får ha sällskap av mamma eller pappa och får mat när jag vill. Fast inom ett par veckors tid, så där lagom till släktbesök, julafton och dop så kommer jag att ha nästa utvecklingsperiod. Ti hi! Bra timat, eller hur?


Sent igår kväll bakade mamma igen. Jag somnade men inte hon och eftersom det gick bra att lämna mig med pappsen så passade hon på. Det blev morotskaka och havrerutor. Luktade mums i hela huset.

I går var lilla Liv, hunken Melker och jag ute med våra barnvagnschaufförer. Det blev bara lilla sjön denna gång men chaufförerna måste ju få lite ledigt de med.

Det är rätt så skönt det där med att ligga nerbäddad i en varm och skön barnvagn medan någon annan gör jobbet. Morsan är lite avis. Och i affären ligger man i sin fåtöljliknande stol i shoppingvagnen som den mest dyrbaraste varan. Och man blickar över hyllorna, flirtar lite med förbipassagerarna och har det allmänt slappt. Livet leker!

Annars händer inte så mycket. Hur många gånger kan man skriva om nattsömn, bjöjbyten, amningsstunder, besök, shoppingturer och promenader? Börjar bli lite tjatigt så jag har slappat lite med dokumentationen av sådant. Nu är det ju jul som gäller. Jul, jul, jag vill ha mer jul. (Läs mamma vill ha mer jul).

So, that's all folks..for now.

                                      ALLT SKA DOKUMENTERAS. HÄR ÄR JAG I AFFÄREN

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards