Alla inlägg den 2 december 2008

Av minea - 2 december 2008 18:16

 

Mamma byter blöja:

Lyfter upp mig. Hissar mig några gånger mot taket. Lägger mig på skötbordet och leker lite. Drar i spindeln, gör roliga ljud och pussar mig på magen. Tar av mig kläderna och blöjan. Rengör och torkar. Ger mig magmassage. Smörjer in stjärten och torra partier. Kollar alla hudveck så det inte är fukt eller sprickor. Ger mig mer massage på ben och armar. Smörjer in mina torra fläckar i pannan med en annan salva. Leker lite till med spindeln. Passar på att sätta i en tvätt i maskinen medan jag får ligga och sprattla naken. Rengör mina ögon och öron. Tvättar händerna. Sjunger lite för mig samtidigt. Pussar mig på magen igen. Tar på mig blöjan. Tar på mig kläderna. Lyfter upp mig och visar mig spegeln. Klar!

Pappa byter blöja:

Ner på skötbordet, av med kläderna, av med blöjan, torka, på med ny blöja och på med kläderna klar.

Pappa: - Varför tar det så lång tid för dig Annelie, att byta blöja.

Av minea - 2 december 2008 18:05

He he, de har precis rivit klart huset mittemot för att bygga lägenheter men nu blir det inga lägenheter på grund av att marknaden ser ut som den gör. Det finns säkert de som är ledsna över det men inte vi. Vi slipper insynen, vi slipper oväsendet, vi slipper byggdammet. Jiiha! Medan de har rivit har man typ blivit attackerad av asbetsdamm när man går förbi. Moln av ljusbrunt anfallssmuts har kommit över en som en myggsvärm och vi har fått ducka, springa, gömma oss, fly.... Hjälp! Men pust, nu är det över....Halleluja!

Av minea - 2 december 2008 14:41

Ser ni vilket välmående ansikte jag har. Jag försöker slå dubbelhaksrekordet jag... Jag är så söt att jag tar colan ur coca cola. Så söt att polkagrisar smakar surt i jämförelse. Så söt att man riskerar att få diabetes bara av att titta på mig. Det säger mamma i alla fall.

I dag var det dags för den tredje föräldraträffen och jag fick träffa söt, sööt och söööt, också lilla sööööt och söööööt också förstås. Det är alltid lika kul. Vi och två andra familjer kom en halvtimme för tidigt för de hade ändrat tiden i sista minuten och vi hade inte hunnit få informationen om det. Så det blev lite extra dösnackstid vilket ju alltid är trevligt.

I dag pratade vi mat och mat gillar vi även om mamma inte gillar att laga den. Någon gång mellan min fjärde och sjätte månad kommer jag att introduceras i den nya gourmetvärlden av potatis utan salt men med bröstmjölk och rapsolja, kokt och mixad broccoli, kokt och mixad morot, kokt och mixad palsternacka, kokt och mixad... ja ni fattar principen va. Mamma tänkte nog helamma så länge det går men eftersom jag är en tjej som växer så det knakar så kanske hon måste presentera herr och fru grönsak för mig tidigare än hon planerat. Om inte annat kan det ju vara skönt för henne att ge välling på kvällen så att jag håller mig längre på nätterna. Ja, det var sådant vi lärde oss idag.

Och imorgon lät det som om fler ville uppsluta sig till mammas barnvagnsdate. Det har tillkommit en ny mamma och en liten pojke till gruppen. Kul! The more the merrier. Välkomna säger vi till dem.

Pappsen var med idag också. Det är kul att han också vill följa. Det tackar jag för. Och nu vaknar jag så nu måste jag sluta skriva.... hur nu det hänger ihop.

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards