Alla inlägg den 8 december 2008

Av minea - 8 december 2008 13:11

Helgen har gått i städningens tecken. Mamma har fått skämmas de senaste gångerna vi haft besök för här har det knastrat under fötterna när man går, kliat i näsan av damm och skåpen i köket har gapat tomma för allt porslin är i diskmaskinen eller i diskhon. Mamma läste någonstans, eller om det var barnmorskan som sa det, att det gör ingenting om man låter disken vänta en halvtimme. Hm och hm igen. En halvtimme!!! Här väntar den tills den dött i kön.

Sedan jag föddes är det mest pappa som har fått sköta markservicen. Mamma har skött mig och han har skött, eller misskött, hemmet beroende på vem man frågar. Men han gör sitt bästa och utan honom hade det sett ut som om vi bodde på ground zero direkt efter terroristattacken. Det är ju så med mig att jag inte låter morsan göra annat än ägna sig åt mig. Visst kan hon ignorera att jag gnyr lite en stund men då blir det grande problemas, double trouble, när jag sedan gallskriker och inte går att shilla ner. Jag har uppfostrat henne att fatta att det inte är lönt.

                  

Av minea - 8 december 2008 10:08


         

Kusse liten, kusse liten, fråååån norr till söder, jag önskar eder alla en fröjdefull jul...

När mina kusiner var små var de nästan lika roliga som jag.

Viktor: Vänta en stund så kommer jag på en gång. När dem var på Cypern var han rädd för granntanterna och när de kom gående sprang han in och ropade : - Spökerna kommer! Spökerna kommer!

Vanessa: Vad har du för färg på ögonen (till moster/mamma) varav hon svarar att det kallas för melerade ögon och att de är lite blå, lite bruna, lite grå men mest gröna. Vanessa: Jag tycker mest röda... När Vanessa och co var på Cypern och Vanessa fick springa omkring nakenfis så satte hon sig och kissade i mammas resväska. När de skulle åka hem var väskan ovanligt tung och mamma kunde inte förstå varför. När hon packade upp hittade hon stora stenbumlingar som Vanessa tyckt var fina och ville ta med hem.

Mariella som hatade att kamma sig: - Köp biljett till Sverige å gå till frisören och klipp av mig allt hår.. nuuuuu. Hon hade en fantastisk fantasi Mariella och när mamma berättat en saga så tog hon den för sanning och dagen efter frågar hon : - Mostel Annelie, kommer du ihåg igår när vi var på månen?

Leo: Mamma, sover du... Inget svar... MAMMA, SOVER DU... inget svar... MAAAAMMMMA SOVER DUUUU? Svar: Nääää. Leo: Nämen sov då... när han skulle tala om vad alla vid bordet hette så pekade han på en efter en och sa Moster Eineli, mamma, åsså Viktol, åsså moffa, åsså mostel Ingel, sedan pekade han på mormor å sa... åsså den dät..

Emil efter att ha fått en låtande, tutande ratt i julklapp lyfter han telefonen och "ringer" till tomten: - Men tomten, vart är bilen.... Förra julen hos oss, vi hade plastistappar i granen. Emil: - är det riktig is i er gran?

Joel: Jag har en hemlighet uppe i taket och där bor mormor. - Men var sover hon då. - I lampan. Till Joel: - Har du sett stjärnor på is? - Ja och då åkte de, och de ramla och plötsligt blev det hål i isen, och de ramla ner och de blev blöta och de blev räddade... Till Joel : - Var maten god? Joel : - Jaaa, men mest äcklig!

            



Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards