Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Busy busy!

Av minea - 11 november 2008 17:49

Tänk vad mycket man kan hinna på en hel dag, trots att man sover under tiden. Först gick mamma och jag på promme till BVC och föräldragruppen där vi mötte upp med pappsen och de andra barnassistenterna. Idag pratade vi om sjukdomar och jag satt nästan hela tiden i pappas knä och tittade intresserat på den som pratade, när jag inte flirtade med den snygga killen i knät bredvid mammas. Våra blickar möttes och det sa klick. Två nya pappor var med och världen är bra liten för den ena har pluggat med pappa en gång i tiden. Sköj!

Mamma satt kvar ett tag efteråt medan pappa åkte tillbaka till jobbet.

Direkt efter min rende vous (stavar säkert fel, vad kräver ni, att jag ska kunna franska också vore väl lite väl höga krav) gick vi till vårdecentralen där mamma tog lite blodprover. Hon ställer ju upp på allt så när hon blev ombedd att skänka blod för forskning om MS så sa hon visst, stick mig hur mycket ni vill. Och det gjorde tanta på VC. Hon stack fel, fel igen och missade lite här, spillde lite där, lirkade och fick några droppar, det hann koagulera och hon fick börja om. KI fick sina tre rör tillslut i alla fall.


Efter det mötte vi Malin och Noelle på Ollens och tillsammans gick vi på en andra promenad och då var klockan bara tolv. Motion kräver sina sötsaker så konditoriet var nästa stopp för att sedan ta med ligan upp till lägenheten för lite frosserisyndande.

Jag och Noelle sov gott i hallen, i vagnarna, men så fort de gick hem så vaknade jag. Jag kände mig trygg där med N:s närhet. När hon rörde benen vaggades min vagn så skönt.

Nu var vi bägge trötta, klockan var halv tre och vi slocknade i soffan, mamma och jag. Ja, man blir ju trött efter att ha sovit under promenaden och efter att ha sovit i hallen. Mamma vaknade och slötittade på tv men ville inte väcka mig genom att kliva upp så där låg vi i nästan tre timmar. Hon var hungrig och kissnödig men det sket väl jag i. Nu ska jag vara vaken hela kvällen så att mina föräldrar inte stagnerar och blir uttråkade.

Ps: bilden har absolut ingenting med inlägget att göra ha ha. Den föreställer moster Inger å gudmor slasch kusse Vanessa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards