Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Barnbidragsförbränning

Av minea - 4 november 2008 19:24

Eftersom mamma "bara" lade ut 2000 kr på mig i lördags så var hon ju  tvungen att spendera lite till idag, för pengar hon inte har, typ. Där rök de två barnbidragen jag hunnit få. Att ta mina pengar för att köpa saker till mig tycker jag är bra fräckt.

Det blev en promenad in till Solna centrum där vi träffade upp med farmor. Först laddade gamlingarna batterierna med lite lunch medan jag tankade på, på mitt sätt. Sedan blev det Eden, Stadium, Jarméus skor och Brio leksaksaaffär. På Eden blev det inget till mig, fräckheterna bara fortsätter. På skoaffären blev det skor till mamma men det kan jag väl förlåta eftersom hon tänkte ha dem när det är kallt ute och ska traska runt med mig. Så på Stadium hittade hon en sovsäck som fungerar som åkpåse och det är ju också bra för min del och sist men inte minst blev det lite småplock på Brio så som napphållare, två dregellappar, en barnvagnsskylt som säger "Fartdåre" mm. Så nu gäller det att jag börjar dregla och mamma börjar springa med vagnen.

 
 
Ingen bild

Malin

4 november 2008 20:12

Heej har du sett denna?
http://www.blocket.se/vi/18906949.htm?ca=11_s&last=1

 
Ingen bild

Inger

5 november 2008 14:02

Hej!Minea
Vad du är duktig på att skriva, vad månde bliva??? Men din mamma är ju en duktig författare så du har ju något att brås på.
Bra grejer din mamma o farn´mor köpt. Att din mamma köpte nya skor var ju bra, bara det inte är några obehagliga saker med höga klackar.
Kramar till dig och din mor o far från moster i Boden.

 
annelie

annelie

5 november 2008 17:55

En tackar men författare är väl att ta i, ha ha. En författarwannabe kanske ha ha. Nej då, inga klackar alls faktiskt utan abara tråkiga, varma, goa vinterpjuck. Puss på er alla

http://mysminea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards