Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Tomtar på loftet

Av minea - 23 december 2008 11:00

Det där med tomten, är inte han en extremt ointelligent person? Jag menar, där går han omkring och slappar nästan hela året, så i sista minuten börjar han ta upp beställningar från världens alla hörn och sedan blir det värsta stressen för att han under en enda dag ska hinna åka till vartenda hus på jorden. Lite bättre framförhållning kan man väl ha. Och är han inte en aning kvinnofientlig? Kolla in hans personal. Bara killar så långt ögat kan nå. Ingen könskvotering där inte. Och killarna som arbetar i tomtens verkstad ser lite väl unga ut för att behöva jobba så hårt, lyfta tungt och ha sig. Barnarbetsvarning. Sedan låtsas tomten som om han är så snäll mot barn. Det är bara en täckmantel.

Och var är alla tomtenissar. Är de förpassade till en plats i skymundan? Får de inte visas offentligt utan att bära förklädnad? Ska ni ägna någon en tanke i jul så är det dem. Tomtemor sedan, ja hon är förpassad till spisen där hon får laga gröt hela dagarna till varenda liten nisse som vill ha. Och hon ska le och vara glad för det. Någon fackförbund existerar inte och tomten han bara fortsätter i samma fotspår som han har gjort sedan urminnes tider. Liksom, skaffa dator, organisera bättre, sprid ut arbetsdagarna och anställ kvinnor så lovar jag att det skulle bli ordning.

FÖR ER SOM UNDRAR VAD TOMTEN GÖR UNDER SOMMAREN-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards