Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Säng, säng, säng, sova, sova, sova

Av minea - 20 december 2008 17:38

Tuff natt! För mamma, inte för mig. I går kväll skulle jag få lära mig att sova i egen säng för första gången. Här förbereddes det på skrik, bråk och protester men är man idealbarnet så är man. Somnade i mammas famn, hon lade ner mig i spjälsängen och sedan sov jag gott till tvåtiden. Fick käk, somnade om och lades i min egna säng och sov superbra tills granen föll i golvet vid fyra. Efter det var jag lite orolig och när jag väl vaknat till tyckte jag att man kunde ta vara på tiden och leka lite någon timme men eftersom päronen var så tråkiga där mitt i partytimmen så somnade jag om tillslut i alla fall. Men mamma, hon tyckte att det var någonting som saknades i sängen. Hon vred och vände på sig. Kände att hon inte hade någon koll på om jag andades, låg bra och mådde bra när jag inte ligger bredvid. Hon hade värsta separationsångesten som om jag inte sov i en säng fyrtio centimeter från hennes utan i en på andra sidan jordklotet. Snacka om att hon blivit fjantig.

I går natt sov jag mellan mamma och pappa. Mamma är hundra på att hon lade ner mig på rygg. Hon vände sig om men hörde hur jag bökade och höll på. Då vände hon sig om och då låg jag på mage och sov. Hon trodde först att pappa vänt på mig eller nåt men det hade han inte. I natt vände jag mig själv från rygg till sidan och bara det är en stor prestation. Tjejer kan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards