Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Djurvännen

Av minea - 16 december 2008 12:24

Maria mimmi har världens finaste katt hemma. Den heter Essy som är ett av namnen mamma tänkte till mig. Sammanträffande! Hur som helst, nu blev mamma sååååå sugen på katt. Själv är jag mest sugen på mjölk jag.

Förstår inte mammas djurdyrkan. Var hon än rest så har hon inte kunnat låta bli att klappa djuren. En liten giftorm i Malaysia, ja men visst, det betyder ju tur att klappa en grön huggorm så varför inte.... Varför! Och det är väl klart att det betyder tur om man klappar den och överlever. Apor har mamma en viss förkärlek till. Och så har hon blivit biten av dem två gånger. En gång rakt genom tumnageln. Stelkramp, tjenare! Tur morsan sponsrat läkemedelsföretagen och besprutat sig hon med. Den ena apan bodde på en liten ö i Thailand. Han var tam men gillade inte kvinnor sa ägaren. Hm, sa mamma, mig kommer han att gilla och det gjorde han faktiskt också men så tog han mammas glasögon och började bita på dem ch när mamma tog tillbaka dem så blev han förbannad. Aj! Den andra apan var en vildapa. Fast apor är ju inte så farligt när man jämnför med krokodiler. Längst upp vid Gambiaflodens delta bodde en gammal svensk sjöman som slagit sig in på turistbranschen. Han hyrde ut hyddor bland annat och där bodde mamma och ett par kompisar ett par nätter. Gubben hade en bakgård där han förvarade plåttak bland annat och plåttak är en mycket eftertraktad vara i Gambia så för att ingen skulle stjäla plåten skaffade han sig två vaktkrokodiler som han hade på bakgården. - Vem vill följa med in och mata krokodilerna, frågade han skämtsamt utan att tro att någon var gain men mamma viftade ivrigt med handen och sa jag, jag.... Allt för en bra bild. Och krokodilerna skulle ju få mat ju. Och där stod mamma. Ena krockisen käkade glatt på de stora, blodiga köttstyckerna som svenskgubben matade dem med via en lång, spetsig påk. Den andra krockisen ville inte ha objudna gäster och tyckte nog att mamma gjorde intrång så hon, för det är ju oftast en kvinna som är argsintast, kröp upp ur sin lerpöl, rörde sig först långsamt mot mamma och sedan började hon halvspringa. Varför det inte var mamma som sprang kan man ju undra. Den söta lilla rara krokodilen kom närmre och närmre och den började hugga i luften med sitt stora gap. Gläfs, glafs lät det och nu backade mamma undan men krokodilen var snabb. Den hade bestämt sig för att gå på en ny restaurang och pröva någonting nytt denna dag. Men precis som den skulle till att attackera kom skötaren och stoppade in en plåthink i käften på den och mamma lämnade lugnt inhägnaden, stängde varsamt grinden efter sig och pustade ut. Och krokodilen, som ägaren kallade sin little darling sweetheart (kanske är det efter henne som jag också kallas så ibland) fick äta sin vanliga ensidiga kost.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards