Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Falskspelarna

Av minea - 13 december 2008 09:37

                                              ÄR DE INTE LIKA?

                

Mamma är apotekstekniker och arbetar som administratör på ett sjukhusapotek för er som inte redan visste det. Här följer bakgrundshistorien till vad som sker på mammas jobb:

Det var en gång en liten grisskär gubbe, låt oss kalla honom TeFan Kallesson. Han var egenväldig härskare över ett imperium där han och en galt som hette Hörpåhan Pärsson. Det bestämdes att om någon blev sjuk fick de handla botemedel bara av TeFan. Bakom sig hade de en annan hop av kultingar som lade sina röda händer över landet och sa att nu ska vi spela monopol. TeFan och kultingen ledde stort och monopolpengarna flödade tills en björn som var ren på fältet, Fredde, sa att han vill inte spela monopol, han vill spela Nya Finans. TeFan försökte rädda situationen genom att bjuda alla som spelat monopol till en stor fest där han berättade att han var kapten på skutan och att för dem som ville vara med och spela så skulle det inte bli mer monopolpengar men däremot så mycket mer kunskap och visdom. Om än många nickade medhållande så kände många att de i kaoset som kom bara var brickor i spelet och inte medtävlande. Och fältrenen hade andra planer. Plötsligt rådde stor förvirring som några försökte reda upp genom att ändra på spelreglerna, göra om spelplanen och organisera om deltagarna men att det nu var Nya Finans och inte Monopol som längre spelades var ett faktum. Några fick inte längre vara med, några fick gå direkt till Dosen utan att passera gå och några fick stå över ett kast borta på CSA, det centrala sjukhusapoteket. För de deltagare som hörde till de lite udda pjäserna, de som inte var en vanlig sko eller en tårtbit, visste nu inte alls var de hörde hemma. Var det på Norra station, på Götgatan eller på Östermalmstorg? Många pjäser som stått staty på gatorna vältes. Men till Nya Finans vandrade nya aktörer som ville vara med och de gick mot en ny verklighet där det inte längre fanns bara en kapten, en finansiär eller en ledare. Någon som administrerade behövdes inte längre. Kanske kunde sekreterare, administratörer, ekonomer och andra lössläppta spelpjäser som inte flippat ur helt på floppen, placeras ut på spelplanen för att göra sådant som skorna, hundarna, gubbarna, knapparna och de andra inte ville göra. För några var det gott, för några flott och för några rutten ister. Och det är ju så världen är. Snipp, snapp, snut, sagan är än inte slut.

HÄR ÄR JAG MED EN ANNAN TOMTE;


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards