Direktlänk till inlägg 12 december 2008

Jobbigt jobb

Av minea - 12 december 2008 11:05

 

          COWGIRL SLASCH TOMTENISSA I SHILLLÄGE INFÖR JULFEST


På tal om mammas jobb så måste jag här få skriva av mig (henne). Hon förstår att de kanske vill ha hennes kontor till annat, hon förstår att framtiden är oviss och att det är omorganisation på gång, att avtalen inte är påskrivna och att ingen vet hur framtiden ser ut. Men informationen har som vanligt varit obefintlig och det är dåligt skött. Hon har inte fått löneförhandla och fick svaret att alla föräldralediga får en procent i löneökning, inte mer, inte mindre. Så får det bara inte gå till, tycker lilla jag. Och varför säger de att mamma ska omplaceras före den som arbetat kortare tid än henne? Visst är det så att har man en kronisk sjukdom och har varit borta mycket så spelar det ingen roll att man kanske kommer igen senare för just nu är man ingen resurs utan ett problem som de inte riktigt vet vad de ska göra av. Mamma känner sig lite undanskuffad. Hon har arbetat sig uppåt, fått ett jobb som hon trivs med och haft bra arbetstider, nära till jobbet och bra arbetskamrater och så blir hon sjuk och sedan gravid, ja då ska hon omplaceras till ett mycket sämre jobb som hennes leder kanske inte ens klarar av och accepterar hon det inte så varslas hon. Hennes framtidsversion just nu är att hon får sluta, pappa lämnar sin fyra och ett halvt år äldre fru får en fyra och ett halvt år yngre Pamela Anderson-kopia med förförisk blick och mamma har inte råd att bo och äta. Hon blir hemlös och får sätta sig bland gässen nere vid Lötsjön och hoppas att tanterna som matar fåglarna ska slänga några brödsmulor till henne också.

Fast, som hon säger, hon orkar inte ödsla energi på att grubbla över jobbet för att just nu är det jag som är nummer ett. Det kan man ju förstå att jobb kommer i skymundan för en sådan prinsessa som mig. Och mamma funderar skarpt på att helt ändra kurs, gira, vända och accelerera mot en helt ny karriär, som lyxhustru eller nåt. Planen är att vinna storkovan, bli berömd författare, köpa ett mansion på spanska solkusten, en sommarstuga i fjällen och flytta in i ett slott här runt knutarna någonstans. Det låter väl som en bra plan :) Och lilla jag verkade ändå inte gilla Karolinska Apoteket eftersom jag skrek hela tiden igår...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards