Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Anniekdoter

Av minea - 8 december 2008 10:08


         

Kusse liten, kusse liten, fråååån norr till söder, jag önskar eder alla en fröjdefull jul...

När mina kusiner var små var de nästan lika roliga som jag.

Viktor: Vänta en stund så kommer jag på en gång. När dem var på Cypern var han rädd för granntanterna och när de kom gående sprang han in och ropade : - Spökerna kommer! Spökerna kommer!

Vanessa: Vad har du för färg på ögonen (till moster/mamma) varav hon svarar att det kallas för melerade ögon och att de är lite blå, lite bruna, lite grå men mest gröna. Vanessa: Jag tycker mest röda... När Vanessa och co var på Cypern och Vanessa fick springa omkring nakenfis så satte hon sig och kissade i mammas resväska. När de skulle åka hem var väskan ovanligt tung och mamma kunde inte förstå varför. När hon packade upp hittade hon stora stenbumlingar som Vanessa tyckt var fina och ville ta med hem.

Mariella som hatade att kamma sig: - Köp biljett till Sverige å gå till frisören och klipp av mig allt hår.. nuuuuu. Hon hade en fantastisk fantasi Mariella och när mamma berättat en saga så tog hon den för sanning och dagen efter frågar hon : - Mostel Annelie, kommer du ihåg igår när vi var på månen?

Leo: Mamma, sover du... Inget svar... MAMMA, SOVER DU... inget svar... MAAAAMMMMA SOVER DUUUU? Svar: Nääää. Leo: Nämen sov då... när han skulle tala om vad alla vid bordet hette så pekade han på en efter en och sa Moster Eineli, mamma, åsså Viktol, åsså moffa, åsså mostel Ingel, sedan pekade han på mormor å sa... åsså den dät..

Emil efter att ha fått en låtande, tutande ratt i julklapp lyfter han telefonen och "ringer" till tomten: - Men tomten, vart är bilen.... Förra julen hos oss, vi hade plastistappar i granen. Emil: - är det riktig is i er gran?

Joel: Jag har en hemlighet uppe i taket och där bor mormor. - Men var sover hon då. - I lampan. Till Joel: - Har du sett stjärnor på is? - Ja och då åkte de, och de ramla och plötsligt blev det hål i isen, och de ramla ner och de blev blöta och de blev räddade... Till Joel : - Var maten god? Joel : - Jaaa, men mest äcklig!

            



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards