Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Mammor, frälsning och källargubbar

Av minea - 4 december 2008 00:00

                                          

Uppslutningen igår var bättre än förra veckan. Så det är inte slut med uppslutning för de slutkörda morsorna. Fem morslaschbarnpar dök upp och vi gick sjöarna runt och som vanligt sov jag mig genom erfarenheten. Inga överraskningar där inte.

På kvällen var jag med familjen till kyrkan. Nä, vi har inte gått och blivit frälsta utan vi var på dopinfo inför infon om dopinformationen med dopprästen. Försöker de värva eller?

Alla blev uppropade, pappa med hans flickvän Ellinore Eriksson, jag lilla Linnéa, ja... det rådde lite allmän förvirring. Men lite "bra-att-veta-saker" snappade vi upp och vi gick igenom psalmer som passar, vad prästen kommer att säga, hur själva prossesen går till och så. Vacker kyrka förresten, Sundbybergskyrkan. Fast en sak, prästen berättade att de, som en av få församlingar, tar upp kollekt under dopet. Nu är det ju inte så mycket vi kan säga om det men mamma kände sig lite anti när hon hörde det. Det är väl bra att de samlar pengar till behövande barn men det ska alltid vara frivilligt att ge och det känns inte som om det är det när de sticker in en håv framför näsan på en. Så om ni inte vill ge, samla på en knappar...

I kyrkan var jag tvungen att testa ackustiken så jag pruttade och knystade i takt med psalmer och prällesnack. Ekar dödsskönt i snäckorna.

  

Idag plockade mamma fram sin kiropraktiker hon har i källaren. De har ju inte setts på ett tag men nu dammade hon av honom och blev kotknackad. Det är bra att ha en sådan i huset. Själv hörde jag nästan hans röst oftare än pappas när jag låg i magen för då sprang mamma till sin kiroFredrik varje vecka. Och jag hörde också andra suspekta ljud... knak, brak, knak och mer brak. Så de kändes välbekant där nere på praktiken. Och lite leenden kostade jag på mig så kanske han är snällare mot mamma. För det kommer ett och annat aj från henne när han är i farten.

Hon hade inte helt stelnat till i alla fall, trots att de inte setts på ett tag men hon behöver nog börja besöka gubben i källaren lite oftare för att hålla efter sina behov...

 
 
Alexandra

Alexandra

5 december 2008 10:31

Vad roligt att det var några fler på barnvagnsmarchen i onsdags. Måste erkänna att jag valde bort det till förmån för förberedande av gåbortkväll. Vi var bjudna på julbord på kvällen och jag ville ha god tid på mig när det skulle till att tvagas, sminkas och fixa håret. Med en Liten Liv i närheten vet man aldrig hur lång tid det kan ta. Kvällen däremot var ett fjasko, maten var urusel! Vi ses!!!!

http://www.litenliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Inger

5 december 2008 10:41

Vaddåååå pappa med hans flickvän Ellinor Eriksson? Vilken pappa...?

 
annelie

annelie

5 december 2008 11:31

Pappa Håkan, de hade bara blandat ihop föräldrarna ha ha...
Alexandra, hoppas vi ses nästa onsdag. Ses å hörs.

http://mysminea.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards