Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Soffsoftis

Av minea - 1 december 2008 18:08

Mamma, soffpotatisen, är en riktig softis. Hon har gått från att vara fru sten till att vara mamma blödig. Att bli förälder förändrar verkligen en människa. Inte för att mamma var en ond människa förut men nu har hon större förståelse för andra mammor, är mer hjälpsam och ödmjuk så tänk vad en sån som jag kan bidra med. Hon är också mer försiktig, vid övergångsställen, bilkåkning, istappar som hänger ner från takrännorna, ja hon tänker mer på sånt. Innan har det varit mer dör jag så dör jag principen. Jag tror inte hon skulle ta barnvagnen med upp på en aktiv vulkan eller ta med mig i en baby björn när hon hoppar fallskärm. Man hoppas  ju det i alla fall.

Ibland, när jag sover, så ligger hon och tittar på mig, med någonting ömt i blicken och hon säger att hon blir alldeles varm i hjärtat. Hon smeker min arm och håller min hand och kan inte somna utan att känna min andedräkt intill sig. Softis som sagt.

Innan jag föddes hade mamma många teorier om hur det skulle bli. Jag skulle till exempel sova i egen säng från första början men det klarade varken jag eller hon av. Hon trodde att hon skulle kunna påverka mina sov och mattider genom att vänja mig att äta vissa tider och genom att släcka ner och prata lugnt och sjunga vaggvisor men jag är inte så lättpåverkad utan gör precis som jag vill när det gäller de sakerna. Hon inbillade sig också att om hon är glad och lugn så kommer också jag att vara det men se det fungerar inte mot magknip och sådant ofog. Fast för det mesta så är jag en positiv person och som sagt, det smittar av sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards