Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

MirakelMinea

Av minea - 27 oktober 2008 20:13

Tänkte berätta lite om hur jag kom till. Ja, vi vet ju alla hur barn blir till men vägen dit kan ibland vara kringelkrånglig. Mamma hade i flera år sagt att hon, hon sku då int ha barn hon. Ja, det fanns väl en kort period då hon var typ tjugofem som hon tänkte att oj, nu är jag lastgammal och borde ha karriärens kirrad, vara gift med en rik, snygg, begåvad adonis och ha minst två barn. Men det gick snabbt över och istället ägnade hon sig åt att resa jorden runt och äventyra sig fram i livet, pröva flera olika jobb och killar... ja, så många var det inte (säger hon ja) men innan pappsen prövade hon på sambolivet tre gånger. Men skam den som ger sig och fjärde gången gilt... Pappa klev in med stormande steg och plötsligt, efter typ fyra år, ändrade hon uppfattning om det där med barn och familjeliv. Det var bara pappa H som kunde klara en sådan sak som att få henne på andra tankar. Han charmade henne med sin glugg mellan framtänderna, sina små öron och sina krokiga tår. En vacker aprildag, på Ulla Winblads, på Djurgården, friade han och vem kan säga nej till en man med Askdalsfötter? Där och då började drömmen om en liten kärnfamilj att gro. -Kanske skulle man ändå... tänkte hon. Och pappsen var med på noterna. Han hade agerat klokt och inte tjatat om barn när han visste mammas inställning utan beslutet hade sakta fått växa fram hos henne.

Då trodde hon att det skulle säga pang ungefär så var allt kirrat och klart, att hon skulle var astrålande vacker och lycklig under nio månader och att hon sedan skulle ha en enkel, snabb förlossning där hon sa aj och sedan var det klart. Ha! Nä, så lätt skulle det inte bli. Det blev inte alls, till en början. De tog ganska lätt på det först, tänkte att blir det så blir det och då är det meningen. Blir det inte är det inte meningen. Men efter ett par år blev längtan större och frågorna hopade sig. De gick till en tant och undersökte sig men det enda felet som hittades var en UVI hos pappa. Det blev antibiotikakurer och avhållsamhet ett tag men inget hände. Sedan visade det sig att pappa antagligen inte alls haft någon urinvägsinfektion och läkaren som undersökt dem försvann plötsligt från praktiken utan ett avsked till någon men med ett stort psykbryt i bagaget. Utredningen stagnerade. Efter ytterligare två år, ja allting tar så lång tid i detta långsamma, byråkratiska rike, så ville mamma å pappa inte vänta längre så de skrapade ihop 33 000 papp och knatade in till docent N på Sophiahemmet och sa: - Tjenare, tillverka en bebbe åt oss. Och så blev det. Mammas eggande ägg å pappas små pojkar parades ihop och redan första försöket blev en fullträff. Jihaa! Och den fullträffen var lilla jag. Och det var väl på tiden för pappa var bara 35 år men morsan hann bli 40 innan jag kom ut. Jag, lilla MirakelMinea.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minea - 14 januari 2009 15:26

Ni har väl inte missat att jag inte bloggar här längre utan på en ny webbsida - http://mysminea.blogg.se Ser att många går in och läser här men går inte in på nya sidan så häng med till nya, fräscha, bättre mysminea. Där kan ni se fler bilder från do...

Av minea - 7 januari 2009 09:34

Tja ba alla fans.... Nu, för att komplicera saken så har jag flyttat min blogg. Den finns nu på http://mysminea.blogg.se/?tmp=07093302. Denna kommer att ligga kvar så ni kan fortfarande gå tillbaka och kolla in gamla inlägg osv. På nya bloggen hittar...

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som a...

Av minea - 4 januari 2009 18:08

Nu, hundra år senare, går det äntligen att se videoklippet jag ville visa er. Filmen är från BB, när jag har hyponeuroverakustiskadiafragmakontravibration (hicka). ...

Av minea - 4 januari 2009 10:38

Jag hade hört talas om att det skulle bli dop men att jag skulle dopas med vatten, det var en stor besvikelse. Men jag anpassade mig efter situationen och var som vanligt ett A-barn om man får säga det själv. Mamma och pappa var stolta som tuppar i h...

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards