Alla inlägg den 5 januari 2009

Av minea - 5 januari 2009 12:50

Nu ska jag äntligen plita ner några rader om årets party. Det bästa partyt jag varit på i hela mitt fyramånaders liv faktiskt. Efter detta så anser jag att vi ska ha sådana fester varje dag, varför inte två gånger om dagen, eller en dygent runt som aldrig tar slut.

Vi hade efterfesten i Folkets Hus. Vi var där kvällen innan som sagt och ställde i ordning och på morgonen åkte pappa, farmor och farfar dit och lade sista touchen på det hela.

Mamma tog på mig en sjömansklänning som hon köpt dagen till ära.

Jag började med att mingla lite, hälsa på alla, visa upp mig så att jag skulle få höra hur söt och fin jag var. Och jag var på ett strålande humör. Alla fick välkomstchampange eller Champis och sedan dukades pappas fantastiska smörgåstårtor fram. En vegetarisk för våra tre-fyra veggisar plus en med skinka och en med lax och räkor. Pappa spenderade hela dagen före med att göra dessa underverk och de blev såååå goda. Jag fick en bit för varje tutte jag. Mums! Under käktiden delade prästen Elsa ut dopbevisen, fadderbrev och dopvittnesbeviset och pappa höll ett kort tal. Han tackade lite folk hitan och ditan och då lade mamma in ett tack för smörgåstårtorna och då klämde Joel in att Annelie har gjort jätte goda varmkorvar, hi hi. Efter maten kom en vacker tårta fram som mamma slängde ihop en kvart innan vi skulle iväg....eller inte. (Köpestårta).

             

Och efter det var det presentöppning men då sov jag. Tänk att man ska missa sina egna presenter och att mamma och pappa hade fräckheten att öppna dem åt mig. Snörp! Emil och Joel stod också där framme och höll låda och roade alla. Joel gissade att varje paket innehöll en pannkaka men se där hade han fel. När alla gått blev det storstädning. Vanessa satt med mig i famnen, på en stol, mitt i salen, hela tiden medan jag sov och Viktor underhöll med pianokonsert där han spelade stycken som antingen bara genier kan förstå eller som bara låter bra i hans huvud. Han hävdar det förstnämnda... Vanessa lirade också en del då mamma tog över vaggningen.

Jag var vaken länge och var med i konversationerna, var social och glad och öppen så som bara jag kan.

Nu har jag fått se alla presenterna också och jag fick så mycket fint och bra och jag måste verkligen tacka alla.

          

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards