Alla inlägg den 2 januari 2009

Av minea - 2 januari 2009 21:08

Förstår inte vad det är med mamma och pappa idag. De har irrat runt som yra hönor, än hit, än dit och jag ska kläs på och så ska vi ut, kläs av och så ska vi in någonstans och kläs på och ut igen... och igen.. och igen. Någonting är i görningen. Pappa har hållt på med sådant som att göra smörgåstårtor medan mamma gör viktiga saker som att fixa naglarna, tvätta håret och bada lilla mig. Fast hon har faktiskt städat också, ställt i ordning extra sängar mm.

Mitt i allt detta skulle vi alla till mammas jobb där hon hämtade sina saker och fick sin almanacka och så skulle jag hälsa på tanterna förstås. Charmen sitter kvar..

På kvällen åkte vi till en stor lokal där mamma dansade vals med mig och sedan drog hon fram stolar och pappa bord och sedan dukades det fint och det var ett himla ståhej och det kan inte en mänska förstå varför. Det ska visst vara nån namnritual imorgon har jag hört men who gives a shit? Jag lägger mig inte i det där. Jag försökte hjälpa till där borta i Folkets Hus lokalen genom att hänga på mammas arm, dra henne i håret och göra pruttljud med munnen så att hennes ansikte tvättades men inte fick jag något för det inte så jag gav upp och somnade istället.

Och nu väntar vi visst på storfrämmat. Mormor, morfar, moster Inger, farbror Micke och kusinerna Viktor och Vanessa ska komma. Mormor och morfar har jag aldrig träffat förut så det ska bli jätte kul.

Ja, imorgon är det alltså dop. Så än så länge är jag en ofrälse, en hedning. Men imorgon efter klockan tolv kommer jag att vara räddad.


Av minea - 2 januari 2009 13:11

Är man född den 26 augusti 2008 så har man en viss personlighet enligt stjärnorna och detta är min: Jag är försynt men mycket flitig och kan komma att uträtta det otroliga. Jag har konstnärlig förmåga som kan utnyttjas på många sätt. Teknik och vetenskap kan vara något för mig. Jag har många vänner som beundrar och uppmuntrar mig. Jag kommer själv att ha större inflytande över mitt egna öde än de flesta har. Satsar jag på den stora kärleken blir jag både trogen och lycklig.

En vetenskapskvinna kan nog behövas i min släkt så varför inte? Och att vara beundrad låter ju inte helt fel... Vilken fantastisk människa jag verkar var, eller hur?

            


Så här blir mitt 2009:

Stjärnorna är på din sida under 2009. Du klarar dig mycket bättre än du gjorde under 2008. (Klarade mig perfekt 2008 så 2009 kommer att bli superbra). Ändå finns det negativa influenser som kommer från Neptunus och Pluto. Därför bör du hitta jämvikt i livets samtliga aspekter. Du bör också ta ansvar för dina handlingar både på jobbet och i privatlivet. (Vilket jobb?). Det blir viktigt med flexibilitet. Du kommer att gynnas av din dynamism, men det finns en allmän tendens till överdrifter.

§    Element: Jord

      Planet: Merkurius                                

      Kvalitet: Föränderlig                             

      Polaritet: Negativ                                 

      Kristall: Onyx                                 

      Turdag: Onsdag                                 

      Tursiffror: 5 & 3                                

      Färg: Marinlå                                 

      Metall: Nickel                                

      Motto: "Jag granskar" (Det stämmer i alla fall verkligen)

      Jungfrun 2009 Under 2009 har Jungfrun möjlighet att hitta den perfekta partnern. (Aj då, känner mig inte riktigt redo för det). Förmörkelsena som äger rum i hus 1 och 7, antyder en extra stor betoning på de personliga relationerna. Under 2009 kommer Jungfrun att vilja hitta den perfekta partnern eller förbättra sin nuvarande relation. (Hm!)Redan i början av 2009 är Jungfrun djupt förälskad i någon, (men jag sa ju att jag inte är redo ju) som är så annorlunda de personer som jungfrun vanligtvis umgås med. Jungfrun kommer att utveckla en dynamisk relation, som kan bli rätt så oförutsägbar. Jungfrun kommer inte att kunna undvika den här relationen - trots att den är så annorlunda. Det här förhållandet kommer att göra dig mycket lycklig. Du kommer att njuta av att överskrida alla gränser. Till och med mars månad uppmanas du till försiktighet. Du bör låta bli att ta några ekonomiska risker. (Inga Ericssonaktier för mig alltså). Från och med den 28 oktober och fram till den 28 december kan kommunikationsproblem dyka upp, varför Jungfrun bör vara extra försiktig både hemma och på jobbet. (Oj, kommer jag ha svårt att lära mig prata?). Det är viktigt att du undviker alla missförstånd. Under 2009 kommer Jungfrun att ha jättemycket att göra. Du som är jungfru kan dessutom resa väldigt mycket och du kan också flytta. Du kommer under 2009 att expandera ditt sociala umgänge och förbättra din sociala och kommunikativa kompetens. (Ja, det låter ju troligt). Vissa jungfrur kan skriva mycket för att sedan publicera det som de har skrivit och eventuellt få en plats i offentligheten. (Ja, eller hur, så som denna blogg kanske).År 2009 är utmaningarnas år för Jungfrun, ett år då du lever fullt ut och ett år under vilket dina ansträngningar bär frukt. Livet rusar i hög fart under 2009. Jungfrur kommer även att lära sig att de kan förlora mycket om de är alltför försiktiga, för skeptiska eller för rädda när de ställs inför behovet av att fatta ett beslut. Är du Jungfru, kommer du under 2009 att hitta nya sätt att uttrycka dig på, något som leder till att dina närmaste kommer att beundra dig ännu mer än de gör nu.


Av minea - 2 januari 2009 07:13

I går hittade mamma sitt hälsokort från när hon var liten. När hon var fyra månader, som jag är nu, vägde hon  ca 6510 gram, och jag 6830. Vilken tunnis hon var. När hon lämnade Jokkmokks BB för ett liv bland mygg och myrar vägde hon 3610 men som minst 3390. Man låg lite längre tid på BB på den tiden. Jag vägde som minst 3275 har jag för mig så morsan och jag var ganska lika där fast hundra gram är mycket för en liten parvel förstås. Jag måste fråga farmor om hon har kvar pappas hälsokort för det är skoj att jämföra. Mina mått har hela tiden följt kusin Mariellas annars och hon är en ståtlig tjej och är som fjortonåring 1,80 cm. Hon har storlek 44 i skor.. hm. Där har man nåt att leva upp till.

                

Nu är det tidigt och vi ska snart gå och sova igen. Pappa han är uppe och bakar smörgåstårtor till dopet. Han är duktig han. Men även en bra kvinna reder sig själv. Igår kom mamma på att hon vill ha på sig örhängen på dopet men hennes hål har för länge sedan växt igen. Då kokade hon en nål, doppade örhängerna i klorhexidinsprit och gjorde nya hål. Några läkringar har hon inte och lådan med hennes junksmycken är täckt av ett gigantiskt träd så hon tog det par som låg ytterst och hon kom åt. Och det var ett par som är mycket roliga att dra i... vi får se hur länge hålen är hål och inte jack...


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur många julklappar ska en nollåring få?
 Noll, nada, nothing
 en-två räcker
 några ba...
 loads and loads

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards